Hjælp... hvad skal man gøre, når leverandøerer - af hensyn til andre i branchen ikke vil handle med en? Jeg ser et hul i markedet, som jeg mener kan fyldes med en webshop/fysisk butik i en branche med butikker fordelt over hele landet, men meget lidt nethandel. Men leverandørerne (forskellige mærker) ønsker at beskytte de spillere der allerede er på markedet - altså det fysiske - og ønsker derfor ikke at handle med mig. De mener ikke, at det er attraktivt med konkurrence fra nettet (hvis det er billigere) og det er i denne sammenhæng den bedste konkurrenceparameter. Hvad gør man så? Er det overhovedet lovligt at nægte samhandel med henvisning til at man vil beskytte de øvrige? Venlig hilsen Fred |
Det kommer helt an på grunden til at de nægter det... B&G tabte jo sagen om salg til Merlin i tidernes morgen, men selvom de tabte og blev tvunget til at sælge til Merlin, kom produkterne aldrig ind i butikkerne... B&G gjorde det nemlig via små tricks umuligt for Merlin at forhandle deres produkter. F.eks ved lange leveringstider eller leveringsproblemer, minimumskøb der var urealistiske for den enkelte butik samt andet i den stil.
Så får du et nej, hjælper det ik at gøre mere, for du får alligevel intet positivt ud af det i sidste ende...