Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får man trykt et brætspil hos et trykkeri?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen

Jeg arbejder på et behandlingshjem for misbrugere, og er i færd med at lave et "ud af misbruget"- spil. Målgruppen er primært de forskellige instanser i landet, hvor der laves misbrugsarbejde (behandlingshjem, misbrugscentre og kommuner med ambulant behandling) og det er selvfølgelig ikke den største målgruppe. Derfor er det nødvendigt at få støtte fra forskellige fonde for at gennemføre projektet, og en sådan ansøgning kræver bla et budget, hvori det indgår, hvor meget det vil koste at trykke spillet.

Spillet indeholder et bræt ca. 60 x 60 cm, et antal brikker og terninger, samt 5 kort typer med ca. 100 kort i hver type. Hvor meget vil det koste (ca.) at få trykt 500 eksemplarer? Hvordan kan man bedst få et konkret tilbud/overslag fra et trykkeri og er der evt. et trykkeri, som kan anbefales ud fra andres erfaringer med andre brætspil?

Er der et (anbefalet) computerprogram, som kunne bruges så at design mv kan færdiggøres i en sådan grad, at det kunne gå "direkte i trykken"?

Med venlig hilsen

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:13

Hej Peter,

Lyder som et fedt projekt, men med en svær målgruppe.

Umiddelbart bør du nok bruge Illustrator eller InDesign. Illustrator er mest til enkeltsider og InDesign er perfekt til manualer, hæfter og andet med mange sider eller meget tekst.

Hvis du er så langt i processen at du har lyst til at skrive om det, vil jeg meget gerne opfordre dig til at sende en tekst og evt. billeder ind til Kong Graas. Jeg tror det måske ville kunne hjælpe dig med at virker seriøs overfor investorer, og det vil hjælpe mig med at have noget mere materiale :o)

mvh,
Peter

Fra Aalborg
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 15:48

Hej Peter

Tak for svar.

Tror du, at en design-amatør som jeg kan bruge inDesign godt nok til at skabe et resultat, som næsten kan sendes direkte i trykken (evt. med nogle få korrektioner)?

Jeg er ikke kommet langt nok med spillet endnu til at sende noget til et blad, men jeg vil huske dit råd.

Peter

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 16:02

jeg har lige sendt et spil til tryk og vi laver det jænligt, du kan bare sende en personlig besked. 

mht pris er det jo de første der er dyre, dvs at hvis du skal have lavet 500 koster det nok et par hundrede kr stkykket, men skal du have lavet 5000 falder prise til en tiendel. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:34

Peter T:
Tror du, at en design-amatør som jeg kan bruge inDesign godt nok til at skabe et resultat, som næsten kan sendes direkte i trykken (evt. med nogle få korrektioner)?

Snildt :o)

Jeg havde for nogle måneder siden selv kun lavet grafik til internettet og Flash ting, men har måtte sætte mig ind i det med tryksager. Jeg spurgte trykkerierne og de nemmeste vejledninger fandt jeg hos Discountprint:

http://discountprint.dk/tekniske_specifikationer.14.22.0.html

Hvad InDesign angår, kan du bare spørge løs på mail@pmaegaard.com, så skal jeg hjælpe dig så godt jeg kan. Jeg har ikke brugt det voldsomt meget, men har lært mig det grundlæggende med opsætning af tekster, billeder og dokumenter til print.

/peter

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)