Jeg leder efter et lokale i København eller på Frederiksberg til en fotooptagelse på søndag. Lokalet skal være lyst (helst hvide vægge) eller i et spændende lyst miljø.
Optagelsen skal ske nu på søndag (den 27.08) og vil tage 3-4 timer.
Er der en Amino-bruger der kender et godt sted, er jeg meget interesseret i at hører om det.
Alle fotografer med respekt for sig selv kender altid locations til denne typer optagelser, ligesom vi (inkl. undertegnede) holder dem godt for os selv - da vi ikke vil overrendes af andre når vi selv har været i marken og researche hvilket skal indregnes som den ulønnede del af det at være professionel indenfor sit felt.
Derudover har de fleste også forbindelser, der gør det muligt via et par opkald at finde frem til en løsning.
Især når det gælder vor hovedstad er der jo Tusindvis af muligheder for at finde en location til den type opgave du søger her... hvis du kigger i dit netværk efter et par kontakter i københavnsområdet, burde det være dig muligt hurtigt via et par mails eller telefonopkald, at finde frem til en virksomhed eller privatperson der for en god flaske-et-eller-andet vil låne dig lokaliteter et par timer!
Uden at røbe for meget af det jeg plejer at kigge efter når du søger det du skriver, ville jeg prøve et par ejendomsmæglere (du kan selv få lov at fifle med hvad du kan spørge sådan én om ), nogle af klubberne/fritidsklubberne, erhvervsudlejere der har nogle lokationer stående og venter på indflyttere?! Kontorhotellerne...?!
Det er korrekt, det du skriver, men jeg er ikke professionel fotograf - opgaven er af en lidt speciel karakter, og kunden har lokket mig til at hjælpe billigt. Sådan er det jo også at være selvstændigt.
Normalt benytter jeg professionelle fotografer og det er så deres ansvar at finde lokationer ud fra mine/kundens ønsker.
Men tak for dine ledetråde - jeg vil forsøge i de baner. Men skulle der være en Amino, som har en væg og som jeg kan få adgang til søndag, vil jeg stadig gerne høre fra dig.
Som jeg ligeledes i en mail til dig netop har beskrevet, er jeg blevet gjort bekendt med af en flink med-amino, at det indlæg jeg har posted længere oppe i tråden kan opfattes meget arrogant & negativt ladet...
Dette kan jeg som sagt ved et par gennemlæsninger nu godt se, og det er absolut ikke den stil jeg ønsker at repræsentere her på amino!!
Håber du fandt et par gode muligheder til dine optagelser, og som nævnt i mailen til dig også, så skal du være meget velkommen til at maile eller smide en PM for et par idéer fra min side såfremt det skulle blive dig relevant igen...
Tænk ikke mere på det... jeg fandt et perfekt sted og alle billederne blev taget og ser rigtig gode ud.
I min søgen efter et egnet sted, fandt jeg faktisk en række spændende steder, som jeg håber at kan gøre brug af en anden gang - der er flere steder på bryggen og i ørestaden, som har nogle spændende miljøer, som kan tilføre et foto en masse ekstra.