Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har ideen og konceptet - Men hvad så nu?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Nov 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med-debattører.

Efter længere tids tilløb, en del læsen herinde og på 100svar.dk, samt andre steder, så vil jeg skrive til Jer herinde nu, og håber I kan svare.

Har i længere tid, puslet med ideen om at "prøve mig selv af", som selvstændig, har fået ideen og er ved at lave mig en forretningsplan nu, men er stadig stødt på spørgsmål, som jeg håber at I kan hjælpe med. Ved godt at det at være selvstændig ikke er et 8-16 job og lignende. :)

Det skal starte som enkeltmandsvirksomhed.

Men...her kommer de:

1. Skal man lave momsregnskab og lignende, selvom man omsætter for under 50.000? Jeg ved nemlig ikke, hvor meget jeg kan omsætte for.

2. Findes der programmer, der kan "klare" regnskaber og moms og det let for en? Ikke excel, men lettere endnu?

3. Kender I firmaer der kan lave specifikke aftalesedler, med gennemslag, så både kunder og jeg har en kopi af det aftalte?

4. Hvordan markedsførte I Jeres side/ide og hvor meget brugte I på det? Evt, hvor og hvordan?

5. Skal forretningsplanen, indeholde alt? Hvad man regner med at udgifter til opstart og lignende? Hvad er ellers godt at få med i en sådan?

6. Min privatøkonomi er lidt....lunken. :) Har nogen af Jer, haft en skidt privatøkonomi, måske ligefrem RKI, som alligevel har fået finanseret Jeres drøm? Og hvor?

7. Hvad skal der til for at få succes? Er det et must at være unik, eller er fremstillingen vigtigst?

8. Hvad ligger der i udgifter, til at få sådan en håndholdt DK terminal og så det at kunne tage DK Kort?(ligger dog ud i fremtiden).

Jeg håber I kan være behjælpelige med svar. :)

Hilsen

Dominik

Fra Bryrup
Tilmeldt 25. Jan 06
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 19:26

Hej Dominik,

En masse spm...tager et par stykker af dem:

1. Du skal lave momsregnskab hvis du opkræver moms....det er ikke nødvendigt at blive momsregistreret hvis du omsætter for under 50.000...ring til skat ...de er meget behjælpelige med spm.

2. Der findes masser: Stones summasummarum f.eks....måske Mamut

3. Øhhh..de kan købes i de fleste kontorforsyninger formoder jeg

5. Forretningsplanen skal indeholde det som giver mening for dig....find inspiration ved at søge på forretningsplan i google...masser af inspiration

7. Dette handler om strategi....og handler i høj grad om dine kompetencer samt markedet.

Håber jeg har hjulpet lidt!

Dbh, Tobias

Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 19:52

Hej Tobias,

Et spørgsmål om succeskriterier er svært at besvare. Succeskriterier er i mange facetter og i hver gang enestående - altså vejen til successen.

Et retningssæt og mentalitet er dog altid en vanvittig vigtig ide og noget som englænderne specielt har taget til sig. Det går i korte træk ud på, at find ud af præcis hvilken hjemmeside du gerne vil være, ligegyldigt hvad det må koste eller hvilket arbejde der ligger ind i det - altså hvor langt du vil gå for kunden. 80 procent af alle nystartede virksomheder vil sige de vil gå hele vejen for kunden, ligegyldigt hvilke problemer der kommer - som der altid gør ved en opstart af virksomhed.

Derfor lyder mit råd til dig, sæt dig ned - se hvad du godt kunne tænke dig at kunne tilbyde for dine kunder, hvordan du kan gøre dem mest mulig glade hver eneste gang - herefter sammenlign det med realistiske du kan gøre. 

Min erfaring er, at man skal finde en balance, for man kan selvfølgelig ikke gøre alle glade og derfor hvis du har præcis skrevet ned, i hvilke situationer du kan hjælpe kunden videre og hvilke du ikke kan - så er du altid sikker i din sag og fremgår professionelt.

Omkring mentalitet, så er det den gyldne tråd til succes. Hvis du får en seriøs snak med mange af dem herinde på amino, så vil du opdage at mange af dem ligegyldigt branchen de er i har en ting tilfælles - et specielt drive og mentalitet, og den mener jeg er altafgørende. 

En sidste ting: mål. Vi skal igen lidt ind på mentalitet, og en måde at få gnisten frem i hver en handel man laver, så er et skriftligt mål en skide god ide.

Held og lykke ven

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 101
Fra  Brazil Event Skrevet kl. 23:27

alle dine opstarts spørgsmål kan man få svar og rådgivning i enten hos skat, erhvers center der hvor du bor. der kan man starte.

ang. forretningsplan og strategi for succes er der jo mange veje. og hvis der var en direkte vej tror jeg den stod på forsiden af amino, men nej. min måde at arbejde på passer sikker ikke ind for andre. det er derfor vi bliver iværsætter vi sætter noget nyt iværk ser på tingene med nye øjne og udvikler/skaber nye behov, produkter eller vender det hele på hovedet og får evt. succes med det. men der er ingen sikker løsning. nogen tror en forretningsplan er guld værd andre bruger den til at få penge ud af banken og så er den næsten væk igen. nogen hopper direkte ud i det med begge ben, andre ved siden af deres 8-16 job og nogen pusse nusser og bruger år på at få startet. så der er nok kun en ting og det er at bruge din mave fornemmelse og så tro på den og lade vær med at blive sur hvis det ikke går. som andre her inde siger så kræver det et speciel drive og den er styret af din tro på din ide. du vil finde ud af at nogen gange skal man kæmpe lidt for at bevare denne tro. men kan man også når det går lidt den forkerte vej ja så er der chancer for succe. men uden tro, vilje og gå på mod kommer man ikke langt. så det er nok det vigtiste vejen er forskellig lige som livet.

når ikke mere filosofi fra mig ;-)

Bonita

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)