Hej aminoer Jeg overvejer at starte en enkeltmandsvirksomhed, men tit skræmmer alt det der med moms, skat og regnskaber mig. Er en revisor nødvendig? Er han dyr? Jeg kan heller ikke finde ud af, med den "løn" jeg skal have, hvordan det fungerer, for jeg skal vel bare have overskuddet fra min virksomhed, eller hvad? Findes der et regnskabsprogram, hvor man kan taste fakturaer ind, udskrive dem osv, samt få et konkret output med hvad jeg skal betale i moms, skat m.m. Jeg skal vel også betale arbejdsmarkedsbidrag fra den "løn" som jeg skal have udbetalt. Håber ikke jeg har givet jer ondt i hovedet over alle mine spørgsmål, men efter, hvad jeg kan se herinde, ved I hvad I taler om, da I har prøvet det på egen krop... Glæder mig til svar.
|
Hej Peter
Velkommen til Amino, jeg er sikker på at der mange der kan hjælpe dig med at svare på dit spørgsmål.
Jeg tror dog at hvis du opretter dit spørgsmål i denne sektion, vil du få flere relevante svar.
Dem der ved mere om regnskaberne ved nok også hvilke programmer der er nemmest for nystartede enkeltmandsvirksomheder...
Så der vil jeg umiddelbart tro at flere af de rigtige folk ser dit spørgsmål...
Held og lykke med det, jeg håber du får en masse gode svar.
p.s. Du kan evt når du har oprettet dit spørgsmål i den nye sektion, skrive her at du har flytte den derover, så skal du ikke rode rundt med flere tråde... Ellers få en admin til at flytte den for dig.