Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny webshop bygget fra bunden - feedback ønskes

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Super koncept og superfed webshop CoolYes

Det eneste, jeg overhovedet kunne sætte en finger på (og her er vi virkelig i småtingsafdelingen) er "undermenuen" til enkelte af fanerne, de er nemme at overse.

Venlig hilsen
Ole 

Fra Holstebro
Tilmeldt 26. Mar 08
Indlæg ialt: 124
Fra  Last Touch Skrevet kl. 22:44

Tusind tak for de mange tilbagemeldinger. Det er dejligt at høre I synes om webshoppen Smile

Jeg besvarer lige de konkrete spørgsmål der er blevet stillet.

Thomas Gravesen:
[...] Eneste minus. Hvor er købs/lejebetingelserne ?
Handelsbetingelserne findes under menupunktet "Om Last Touch", hvor der er et undermenupunkt med betingelserne. Men de kan helt sikkert godt gøres tydeligere.

Henrik :
[...] gøre lejeprisen på malerierne mere tydelig
Det vil jeg helt sikkert implementere meget snart. Det kan jo sagtens stå på forsidemalerierne samt på malerilisterne - serierne. God pointe og i øvrigt tak for konstruktiv feedback.

LinkCentralen.dk:
Du kan tilmelde den på LinkCentralen.dk
Hermed gjort Smile

Bautik:
[... ]HVad skal man give om månenden for sådan en shop ?`;) hehe
Webshoppen er implementeret op på CMS'et Masterpiece 5.0, som er udviklet af webbureauet MCB i Holstebro, hvor jeg selv arbejder til daglig. Vi hoster selv vores websites/webshops, og det giver kunderne typisk 300 kr. for i måneden.

Stenhoej:
[...] Jeg har ikke brugt lang tid på siden, så måske derfor forstod jeg ikke helt hvorledes reglerne var omkring at en eventuel ordre kunne annuleret, selvom man lagde det i kurven for at leje det. [...]
Det er blot, hvis nogle af jer vil teste hele checkout, så kan I godt gennemføre ordren til ende med betaling osv. Hvis blot I skriver "test" i kommentarfeltet på den side, hvor adresseoplysningerne indsættes, så vil jeg efterfølgende gå ind manuelt og slette ordren.

Ole Thorup:
[...] Det eneste, jeg overhovedet kunne sætte en finger på (og her er vi virkelig i småtingsafdelingen) er "undermenuen" til enkelte af fanerne, de er nemme at overse.[...]
Du har fuldstændig ret. Tror evt. jeg vil sætte skriftstørrelsen en tand op.

Mere feedback er naturligvis velkommen Smile

Fra Odense C
Tilmeldt 31. Mar 08
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 23:13

Utrolig brugervenligt system, og man kan næsten se hvor man kræfter i har lagt i udarbejdelsen.
Meget imponerende :)

Mobilabonnement og aviser - #retrostil 

Fra Holstebro
Tilmeldt 26. Mar 08
Fra  Last Touch Skrevet kl. 23:20

Hej Martin

Mange tak for rigtig god feedback.

Martin Tygsen:
1. Det tog mig relativt mange sekunder at finde malerierne, jeg måtte skimme hele siden indtil jeg valgte at trykke på knappen Alle malerier som jeg synes er misvisende. Jeg havde forventet at finde en menustruktur på indgangssiden.
Meget interessant observation. Jeg overvejer lidt hvordan det kan løses. Måske der i boksen "Introduktion" på forsiden skal være en lille menu/punktliste med link til de enkelte serier (street art, børnemalerier osv.)? Har du evt. en ide?

Martin Tygsen:
2. Der er gennerelt rigtig meget på forsiden. Det forvirrer og jeg når ikke rigtig at fokuserer på noget af det før jeg er væk igen.
Det er rigtig, at forsiden er fyldt godt op. I morgen skal jeg faktisk i gang med at opsætte nogle tests med Google Website Optimizer, hvor bl.a. den nuværende forside skal testes op imod mere "tomme" og simple forsidevarianter. Det bliver spændende at se, hvilke der konverterer bedst. Kan sagtens være den nuværende simpelthen forvirrer mere end den sælger.

Martin Tygsen:
3. Når et billede et åbnet op i stort og man klikker på læg i kurv knappen bliver den inaktiv - det forvirrede mig. Det var først efter jeg havde lukket billedet ned igen og jeg fik kigget på indkøbskurven at det gik op for mig den faktisk var lagt i indkøbskurven.
Du har helt ret. Jeg arbejder på at vise den lille infoboble i billedpopups også - det driller dog lidt, men jeg skal nok få det løst.

Martin Tygsen:
4, Når man så står i indkøbskurven ser det ud til at ordren er fragtfri. Det er først når man kommer et godt stykke ind i forløbet at man indser der bliver lagt 350 kroner på i fragt. Det skal oplyses meget før.
Grunden til fragten ikke står i indkøbskurven er fordi man på adressesiden kan vælge selv at afhente malerierne. Det er der forholdsvis mange kunder som vælger.

Martin Tygsen:
5. Hvad nu hvis jeg gerne vil købe 1 malerier og leje 2 andre? skal jeg så gennemfører en betaling 2 gange hos dig?
Hvis man både har malerier i indkøbskurven og på lejelisten, så vises der en besked i lejeliste-boksen til højre, hvor det netop står beskrevet, hvordan man skal gøre, hvis man både ønsker at købe og leje. Jeg har overvejet også at tilføje denne besked til "Værd at vide" boksen, som vises på alle sider.

Martin Tygsen:
6, Når nu det hele er så gennemført som det er så savner jeg detaljen med at når jeg skriver mit postnummer så dukker byen selv op.
Netop denne funktionalitet står på to-do listen, og vil højst sandsynligt blive implementeret i næste uge. Den flinke Morten Vadskjær har allerede lavet funktionaliteten, så det kan ikke tage mange minutter at implementere.

Martin Tygsen:
7. Skriv gerne hvor tit du udsender nyhedsbrevet hvis det er en fast rutine f.eks. 2-3 gange om måneden.
Fordelskunde-boksen bliver snart re-designet, så netop info om nyhedsbrev-hyppighed formidles. Derudover skal det gøres mere attraktivt for kunden at tilmelde sig fordelsklubben.

Martin Tygsen:
8. Jeg bliver træt af at se på Hejsa... ved alle taleboblerne. Men fedt at se i bruger mit navn når vi kommer lidt længere i forløbet. Udskift Hejsa.. med et par andre ord ved nogle af dem så man ikke støder på ordet Hejsa... 3-4 gange i løbet af få minutter.
Det er hermed rettet. Nu får man et "Hejsa" i kurven og et "Hej" på adressesiden og godkend ordre siden Smile

Martin Tygsen:
Tror det var alt jeg lige kunne finde her til aften. Alt i alt en rigtig flot og gennemført webshop.
Igen MANGE TAK for konstruktiv og dybdegående feedback. Det er guld værd for os.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 06:40

Last Touch:
Det er rigtig, at forsiden er fyldt godt op. I morgen skal jeg faktisk i gang med at opsætte nogle tests med Google Website Optimizer, hvor bl.a. den nuværende forside skal testes op imod mere "tomme" og simple forsidevarianter. Det bliver spændende at se, hvilke der konverterer bedst. Kan sagtens være den nuværende simpelthen forvirrer mere end den sælger.

Det bliver rigtig spændende at teste. Jeg håber du vil dele dine resultater. 

Mit forslag til en forside ville være at dedikere en stor dele af venstre side til dine maleri kategorier ligesom man kender fra en traditionel webshop. Det er her de fleste brugere først ville kigge for at finde dine produkter.  

Last Touch:
Grunden til fragten ikke står i indkøbskurven er fordi man på adressesiden kan vælge selv at afhente malerierne. Det er der forholdsvis mange kunder som vælger.

Jeg tænker nok det var grunden. Men jeg bliver stadig sur som bruger når jeg først så sent for oplyst jeg faktisk lige skal betale yderligere 350 kroner. Jeg vil væde med du vil kunne mindske dit frafald i bestillingsforløbet hvis du viser fragten helt i starten af indkøbskurven. 

Du kan evt kigge på www.billigvvs.dk som har løst deres problem med afhentning/forsendelse ved at skrive begge.

Last Touch:
Hvis man både har malerier i indkøbskurven og på lejelisten, så vises der en besked i lejeliste-boksen til højre, hvor det netop står beskrevet, hvordan man skal gøre, hvis man både ønsker at købe og leje. Jeg har overvejet også at tilføje denne besked til "Værd at vide" boksen, som vises på alle sider.

Ja jeg så boksen efter mit indlæg var blevet lavet :) 

Sidst men ikke mindst et lille forslag til at integrerer tip en ven funktionen lidt mere. Gør den mere produkt specifik. Tip en ven funktionen kan være en guldåre hvis den benyttes korekt. 

Last Touch:
MANGE TAK for konstruktiv og dybdegående feedback. Det er guld værd for os.

Det var så lidt. Dejligt at se i tager mod kritikken. 

Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 07:39

Hej.

Det er helt klart den fedste webshop jeg til dato har set til dato, du skal da ikke sælge malerier du skal sælge hjemmesiderSmile og jeg vil godt være kunde hos dig.

Venlig hilsen.

Ronnie 

Fra Holstebro
Tilmeldt 26. Mar 08
Fra  Last Touch Skrevet kl. 13:47

Ronnie:
Det er helt klart den fedste webshop jeg til dato har set til dato, du skal da ikke sælge malerier du skal sælge hjemmesiderSmile og jeg vil godt være kunde hos dig.
Jeg takker for de søde ord. Faktisk sælger jeg også hjemmesider - eller min arbejdsplads MCB A/S gør. Er du interesseret i en lignende shop, så tøv ikke med at kontakte os. Læs evt. mere på www.mcb.dk

Fra Holstebro
Tilmeldt 26. Mar 08
Fra  Last Touch Skrevet kl. 14:09

Martin Tygsen:
Det bliver rigtig spændende at teste. Jeg håber du vil dele dine resultater. 

Mit forslag til en forside ville være at dedikere en stor dele af venstre side til dine maleri kategorier ligesom man kender fra en traditionel webshop. Det er her de fleste brugere først ville kigge for at finde dine produkter. 
Du har fuldstændig ret. Jeg tror, jeg indsætter en lille venstremenu på forsiden, eller laver et link fra introduktionsboksen på forsiden ind til oversigten over serierne.

Martin Tygsen:
Jeg tænker nok det var grunden. Men jeg bliver stadig sur som bruger når jeg først så sent for oplyst jeg faktisk lige skal betale yderligere 350 kroner. Jeg vil væde med du vil kunne mindske dit frafald i bestillingsforløbet hvis du viser fragten helt i starten af indkøbskurven. 

Du kan evt kigge på www.billigvvs.dk som har løst deres problem med afhentning/forsendelse ved at skrive begge.
Jeg så lige hvordan billigvvs.dk løste problemstillingen. Det er jo egentlig meget simpelt. Tror blot jeg i taleboblen på kurv-siden vil gøre opmærksom på, hvor meget fragt der kommer på, hvis ikke man afhenter.

Martin Tygsen:
Sidst men ikke mindst et lille forslag til at integrerer tip en ven funktionen lidt mere. Gør den mere produkt specifik. Tip en ven funktionen kan være en guldåre hvis den benyttes korekt.
Hvad mener du helt præcist jeg skal gøre her? Tip en ven funktionaliteten er jo allerede på alle produkter, lister, artikler, nyheder osv.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 17:15

Når jeg hører om folk der siger at de laver deres eget cms eller shop løsning får jeg altid kuldegysninger. For det meste er det nørder (bemærk jeg har også for en del år siden lavet mit eget cms :)) som mener at de kan gøre det bedre end alle de eksisterende løsninger på markedet.

Jeg synes virkeligt at du er sluppet godt afsted med at gøre det. Shoppen er brugervenlig og det er tydeligt at der er nogle specielle funktioner ifm at leje malerierne der gør at du ikke så godt kan bruge en standard løsning.

Jeg har dog et spørgsmål ang. teknikken, hvordan kan det være at du har valgt at udvikle det i klassisk asp, og ikke asp.net (eller en anden lidt nyere teknologi)?

Fra Holstebro
Tilmeldt 26. Mar 08
Fra  Last Touch Skrevet kl. 20:17

Hej Rasmus

Mange tak for de søde ord.

Jeg har valgt at udvikle webshoppen i ASP simpelthen fordi jeg selv vil kunne programmere den. Og siden jeg ikke er nogen haj i de objektorienterede sprog, så faldt valget på ASP.

Kan fortælle, at vi allerede nu kan se en klar faldende tendens i bounce-rate og har da også fået konverteret en del både nyhedsbrevstilmeldinger, lejeaftaler og salg - langt mere effektivt end før Smile

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)