Hej Amino Jeg har et ide grundlag som jeg har arbejdet på længe, men mangler nu at finde vejen fra skrivebordskuffen til en evt. producent. Sidste gang jeg havde en ide lod jeg den ligge i skuffen i 12 år, pludselig kunne jeg se den i handlen, men ikke med mit navn, men det samme produkt, dette ønsker jeg ikke igen. Derfor håber jeg at en af jer derude kan hjælpe mig videre, jeg har nu en virkelig god ide, men mit spørgsmål er, hvad gør jeg nu 1. Sælger ideen til en virksomhed der kan løfte opgaven? 2. Finder virksomheder der kunne tænke sig at skyd penge i projektet? Hvis ja; hvor og hvordan søger jeg dem? 3. Skal jeg sikre min ide eller findes der en form for kontrakt man kan skrive med et firma inden man lukker posen op, således de ikke kan sætte produktet i produktion uden jeg bliver betalt for min ide? 4 Hvis der er en eller flere som selv har været igang, kunne I så ikke lige skrive et par linier til hvordan jeg kommer videre.
Tak God sommer til jer alle.
|
der findes mange muligheder og løsninger på det svar...
du kan lave en hemmeligholdelses aftale med fimaer, så kan de ikk "stjæle" din ide, medmindre de kan bevise at de har arbejdet på præcis samme koncept inden du kom med den til dem.
Jeg vil dog ikke anbefale at prøve at sælge ideen - det er meget meget svært, kræver lang tid og meget sjældent får du noget stort beløb ud af det.
Først skal du finde ud af hvad der er vigtigst for dig, at tjene penge på produktet/konceptet eller at få det ud i verden (min personlige indgansgvinkel er altid at jeg først og fremmest bare gerne vil se mine ideer blive realiseret )... det har stor betydning for om du selv bør starte det op og sælge det efter en hurtig opstart, eller om du skla finde en partner eller venture kapital og være med i at få bygget det op over tid og være en større del af det i lang tid!
Hvis det er et produkt du skal have produceret og dermed gerne vil have et firma med maskiner og værktøjer til det, så gå efter en samarbejdsaftaler med et sådan firma - de får et givent beløb af firmaet hvis du står for salg og marketing, og de så står for produktion... eller noget lignende.
Held og lykke!
/J