Kære alle amino brugere, kan ikke lade være med at kigge herind jævnligt og få gode forretningsideer og en helvedes masse inspiration, stor tak til Martin Thorborg for at lave denne side. Er pt bosiddende i UK og er ved at starte en webshop op herovre, da jeg vil afprøve ideen jeg har haft på et større marked og dermed større chance for succes. Nu til det jeg gerne vil spørge om: Hvad er den rigtige vej at gå når man har en ide til et produkt? Der er jo så mange steder man kan starte og det virker som en jungle at finde rundt i. Kan det betale sig at få en arkitekt eller designer til at lave produktet på papiret først eller er det spild af penge? Skal man måske bare gå til en producent og høre om de kan lave den/det? F.eks smed, støber,mekanisk samling etc.? Hvis man nu endelig får lavet et produkt, skal det så godkendes eller hvordan med det? mekanisk, elektrisk,børnevenligt? Kunne godt tænke mig at høre nogle aminoer omkring erfaringer i dette emne. vh Tom |
Mht. vejen til det færdige produkt er der ikke kun ét svar på, da der er mange veje til Rom.
Som produktudvikler tænk jeg oftest på, hvordan jeg kan minimere risikoen for at smiden penge efter en idé som ikke bliver til noget. Derfor sigter jeg altid efter at afprøve den del af vejen til det færdige og solgte produkt, som har den største usikkerhed. Dvs. de ting som jeg er mest usikre på kan realiseres afprøves først, med mindre investeringerne er meget store.
Jeg vil gerne understrege at det ikke altid er udviklingen af selve produktet der er den sværeste del af udviklingen, det kan også være at finde ud af kundens behov eller politiske manøvre i et salgsarbejde.
Design anser jeg som regel for noget man altid kan foretage efter produktet er udvikliet eller sideløbende, med mindre det er selve designet der gør at produktet skiller sig ud fra andre produkter.
Jeg vil anbefale dig at lave ét stk af produktet først. Dette kan du bruge til at præsentere for andre der skal producere, investere eller købe produktet. Ligeledes kan du teste produktet og få erfaring med brug af det.
Mht. godkendelse er der en række direktiver der skal overholdes, hvis det indeholder elektronik, motorer, kemikalier, o.l., eller hvis det skal sælges til børn.
Jeg håber du kan bruge disse input, selv om der ikke kan gives noget entydigt svar. Udvikling er en disiplin som man har i sig eller bruger år på at lære.
Held og lykke med produktet.