Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det her er bliver det største problem i finanskrisen

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15100
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth:

Nu har der værret kriser med jævne mellemrum, gennem årene. Og der vil altid være et behov.

Men du skal regne med at der står mage som venter på at købe et hus, og belåne det. Og derved vil der stadig være et forbrug.

der er stadig unge mennesker som flytter hjemme fra, der er stadig fjernsyn der går i stykker. Der skal stadig produceres, der bliver stadig skiftet ud og repareret.

Der har aldrig været en krise, der bare minder om denne! Krakket på Wall Street i 1920´erne og deprissionen i 1930´erne går ik engang denne krise til sokkeholderne, når tallene er renset for inflation!

Hvordan vil du belåne et hus, som er købt for lånte penge? Folk kan i disse tider knap nok låne til huset...

Enig men unge mennesker må jo prioriterer hvis pengepungen er tom og derfor boomer salget af brugte varer os pt...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:04

Fashion-Seller Og Peter

Undskyld at jeg ikke er så pessimistisk.

Korrekt det hele er forgået på lånte penge, og jeg er ikke overrasket over at det falder så hurtigt. Og når I snakker den finansielle sektor, så burde der for flere månder siden have været klokker der ringede.

Jeg synes det er pinligt at man konstant skal snakke om at man ikke kan belåne et belånt hus...sig mig ærligt, det er noget at det mest latterlige jeg har hørt. Men skal ikke låne og låne. Man skal udvise tålmodighed. Og have sine reserver i orden. Synes alt det låne halløj har været direkte uansvarligt. JEg kan ikke have ondt af at folk har valgt nogle forkerte dispotitioner. Der er heller ingen der græder når jeg mister en ordre.

Der er ingen som har sagt at folk skal købe noget...og der er ingen som har fortalt at folk skal låne penge. Det er en meget overfladisk holdning. Reelt set så skulle boligpakkerne ikke have været lavet. Da det er jo netop bare at skyde penge i et overophedet marked, lige som afdragsfrie lån.

/Kenneth

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 19:04

Kenneth:

Men du skal regne med at der står mage som venter på at købe et hus, og belåne det.

Jeg tror ikke man får banken til at låne dig mere end huset er værd, medmindre det er til forbedringer af boligen.

Værdien af huset er jo netop afspejlet i handelsværdien, så at købe et hus i dag til 2 mio for så at låne 3 mio i det tror jeg ikke er muligt.

Som en positiv ting med finanskrisen, kan jeg sige at det er rart at være på udkig efter hus for tiden, selvom udbuddet af den type ejendom vi søger er ret magert, men priserne kan presses og renten er lav.

"Intet er så skidt at det ikke er godt for noget"

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15100
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:20

Kenneth:

Fashion-Seller Og Peter

Undskyld at jeg ikke er så pessimistisk.

Korrekt det hele er forgået på lånte penge, og jeg er ikke overrasket over at det falder så hurtigt. Og når I snakker den finansielle sektor, så burde der for flere månder siden have været klokker der ringede.

Jeg synes det er pinligt at man konstant skal snakke om at man ikke kan belåne et belånt hus...sig mig ærligt, det er noget at det mest latterlige jeg har hørt. Men skal ikke låne og låne. Man skal udvise tålmodighed. Og have sine reserver i orden. Synes alt det låne halløj har været direkte uansvarligt. JEg kan ikke have ondt af at folk har valgt nogle forkerte dispotitioner. Der er heller ingen der græder når jeg mister en ordre.

Der er ingen som har sagt at folk skal købe noget...og der er ingen som har fortalt at folk skal låne penge. Det er en meget overfladisk holdning. Reelt set så skulle boligpakkerne ikke have været lavet. Da det er jo netop bare at skyde penge i et overophedet marked, lige som afdragsfrie lån.

/Kenneth

Beklager meget hvis du ser mig som pessimist, for er ultra optimist. Men det er pt nødvendigt at være realist og tage tingene derefter.

Der burde være klokker der ringede for flere år siden i den finansielle sektor, men alle faresignaler blev overset, fordi "det gik så godt"...

Sjovt du først sige at folk køber hus og belåner det, for nu så at sige det er dårligt. Men fakta er at uden lån, ingen forbrug. Og det er sådan set nødvendigt. Det er mellemklassen der skaber en højkunjuktur, ergo skal denne gruppe have penge at forbruge.

Sket er sket, og den var kommet på enten den ene eller anden måde...

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:22

Anders Christensen:

Kenneth:

Men du skal regne med at der står mage som venter på at købe et hus, og belåne det.

Giver ret i at det er en uheldig formulering. Men det er jo sådan det har kørt indtil nu.

/Kenneth

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:29

Fashion-Seller

Det er jo folks natur, det er sådan bankerne har opdraget dem.Wink Man har jo netop kunne købe et hus og belåne det samme dag...har jeg flere eksembler på.

Men ellers var det også lidt forkert formuleret. Men sagen er jo den at folk vil stadig låne penge. Og bankerne vil stadiglåne ud, bare ikke som før. Men det er også forståligt.

Men jeg ser nu muligheder i markedet lige p.t. så er optimist eller realist. Jeg er  absolut ikke blind for hvad der sker omkring mig. Men mener at vi er på vej til et mere stabilt marked. Nu hvor den værste dønning har lagt sig.

/Kenneth

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 19:43

Kenneth

For det første er jeg ikke pessimist, det er jeg af natur ikke, og slet ikke på egne vegne. Det er dog svært at være meget positiv overfor den økonomiske udvikling i vores samfund på 2-5 års sigt, hvis man har bare en smule indsigt. Ikke dermed sagt at der ikke vil være folk der kan skabe solide forretninger og store overskud. Selvfølgelig er der det.

Jeg er fuldstændig enig med dig i at det er galimatias at belåne sig til opover skorstenen, og mener aldrig at den mulighed burde have været der! Og nej, folk SKAL ikke absolut købe noget - sådan har det altid været. I dag er der heller ikke ret mange der kan.

Du skriver at klokkerne burde have bimlet i den finansielle verden for flere måneder siden. Der er jeg meget uenig med dig! Jeg mener at nogen burde have trukket i håndbremsen for flere ÅR siden! ;-)

Det vi har set de sidste 10 år har været direkte ødelæggende for den økonomiske velstand vi ellers havde fået bygget op her til lands. Grådigheden hos de der allerede havde fik lov at udfolde sig, fordi de der ville ha' fik stillet uhyrlige (hjælpe)midler til rådighed, primært af deres banker. Det er sørgeligt.

Nu har vi en stor generation af pensionister, som har skummet fløden. De har solgt deres ejendomme så dyrt, at den unge generation de næste mange, mange år skal slås med bare at afdrage på deres lån. Helt almindelige parcelhuse som man i 80erne kunne købe for 5-600.000, sælges nu for flere millioner - selv i dårlig stand. Det vil bestemt ikke genere mig hvis nogen satte en stopper for den udvikling - problemer er bare, at det nu fortrinsvis rammer de unge der har købt husene de senere år, og ikke de pensionister der har solgt dem for millioner. De rejser udenlands på ferier og spenderer hver en øre, og på den måde flyder pengene ud af samfundet lige så stille og roligt.

Det er en modsætning at pensionisterne på den ene side malker børnefamilierne for hver en krone de kan, i forbindelse med at de skal sælge deres huse, når der på den anden side hersker konsensus i samfundet om at de unge da ikke skal arve deres forældre. "De skal selv have lov at bruge deres penge" - nuvel, de bruger så også mine og dine, og alt i alt gør det os fattigere. It's as simple as that.

- Peter

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 19:56

Danskerne sparer såmænd blot pengene op i stedet for at bruge dem.

Privatøkonomisk set er det jo ganske fornuftigt, det er bare ikke sundt for samfundsøkonomien.

"I årets første tre måneder har danskerne øget opsparingen med 21,1 mia. kr. til det højeste niveau, som Danmarks Statistik nogensinde har målt. Det skriver dagbladet Børsen." - http://borsen.dk/okonomi/nyhed/160846/

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:00

Peter

Jeg kan absolut følge dig. Men nu går det overforbrug ikke 10 år tilbage, for så løber vi ind i IT boblen(ok va måske lidt før, men den skabte også ro omkring at man ikke skulle invistere i PC'er hvert halve år). Men det er en anden historie.

JEg går absolut ind for at markedskrafterne arbejder. Og jeg mener netop at det er alle dem som har købt eller ville købe, der har skubbet priserne op, på bolig markedet. Og det er også derfor at jeg snakker om tålmodighed. der er jo ingen som har udvist tålmodighed.

Og sammenholdt med dette, har det skubbet priserne op på håndværker. Og de har så haft en større købekraft. Og de der reelt har betalt prisen er de ufaglærte. Da de er blevet skubbet af med 2-5%.

/Kenneth

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 20:13

@Anders

Med den rente vi har i øjeblikket, er netop det med den ekstra opsparing direkte skræmmende! Mit bud er bestemt at danskerne er tvunget til at spare op, fordi bankerne især stiller meget større krav til kapitalen for førstegangskøbere nu, end de gjorde for et år siden. De skal ganske enkelt skrabe sammen til udbetalingen. Der er ingen fornuft i at øse penge ind på kontoen lige nu, hvis man kunne investere dem i noget andet. Renten er jo nærmest pinligt lav!

@ Kenneth

Korrekt med den IT-bobbel, men den ramte SLET ikke så bredt. Overforbruget har varet i hvert fald 10 år - siden årtusindeskiftet cirka. Fra 2003 og frem til efteråret 2008 tog det for alvor fart!

- Peter

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)