Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det her er bliver det største problem i finanskrisen

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 14:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er vel ingen overraskelse at boligpriserne har været skruet alt for højt op. At folk kunne købe en ejendom den ene dag, og et år efter stå med en friværdi på 1.000.000 er selvsagt ikke sundt. Boligpriserne er steget langt, langt mere end priserne generelt i samfundet, og er i den grad løbet fra lønudviklingen.

At regeringen så valgte at puste yderligere ild i et i forvejen overophedet boligmarked ved at indføre mulighed for afdragsfrie lån for år tilbage, har kun gjort ondt værre. Det var sådan et værktøj vi med fordel kunne have brugt lige nu!

Der har i den grad været mangel på logik både fra regering, ejendomsmæglere, købere, sælgere og banker i starten af dette årtusinde, og det må man betale regningen for før eller siden.

Vi kommer ikke til at se stigninger på boligmarkedet de næste mange år, og vi skal være heldige hvis faldene begrænser sig til 10-20%. Boligmarkedet er nødt til at finde tilbage i et naturligt leje - det er alfa og omega hvis samfundet skal på ret køl igen. Det kommer til at gøre ondt på mange mennesker, men de har til gengæld hygget sig i årevis.

Sådan er det - det går op og ned i showbusiness.

- Peter

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:47

Det er vi skam helt enige i... Men tallene er bare voldsomme taget i betragtning af hvor "små" fald i ejendomspriserne der har været indtil nu...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:52

Som jeg ser det, er der ingen problemer i det.

Nu har folk med egen bolig levet for lånte penge, som skal betales. Og det har vi oplevet op til flere gange, lige fra dengang det var smart at tjene millioner på børsen, til dot com boblen.

Ser mere muligheder i dette for os med små sunde virksomheder, der kan gå ud om et par månder og få nogle ordentlige lokaliteter, til en fair pris. At andre har sat deres virksomhed, eller privat økonomi over styr, kan sådan set ikke komme mig ved, da der stadig skal produceres, og folk skal sadig have TV og Blue-ray afspillere.

/Kenneth

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Skrevet kl. 14:52

Jeg er selv ansat i finansverdenen (lidt endnu), så jeg ved indefra hvor gode bankerne har været til at "låne op" i folks ejendomme, samt hvor ufatteligt dumdristige mange mennesker har været mht at gældsætte sig!

Det var heller ikke ualmindeligt før finanskrisen at et ægtepar skyldte 2,5 millioner væk året efter de havde købt et hus til 2,0. Én ting er tillægsbelåning i ejendommen hos kreditforeningen, men så skulle de også lige have et par mastercards, et AMEX, et par solide kassekreditter både på løn- og budgetkonti osv. osv. osv.

På den måde er man ekstremt følsom i forhold til at blive insolvent selv ved meget små fald. Rigtig mange mennesker var endda allerede teknisk insolvente i forvejen!

- Peter

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 14:54

Som jeg læser Børsens artikel har de dog misforstået noget af det JP skriver.

Børsen skriver :

"Nordsjælland og København, hvor 80 procent af husejerne ikke vil kunne indfri gælden i deres huse ved et salg."

JP / EPN skriver :

"Værst ser situationen ud i København og Nordsjælland, der nu tegner sig for 80 pct. af boligejere, der ikke vil kunne indfri hele gælden i deres huse ved salg"

Det er ikke 80% af dem der ikke kan indfri gælden, men de udgør 80% af dem i Danmark der ikke kan indfri gælden ved et salg. Det kan så godt nok også betyde at der er en fandens masse griske lykkeriddere i det område Smile

Artiklen fra JP/EPN : http://epn.dk/privat/bolig/finans/article1744284.ece

Problemet er dog ikke et reelt problem så længe de ikke har planer om at sælge og flytte, og kan betale deres afdrag på deres lån. (Hvis de har F1/2/3 lån kan det dog give dem problemer hvis lånet skal lægges om) Wink

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:55

Kenneth:

Som jeg ser det, er der ingen problemer i det.

Nu har folk med egen bolig levet for lånte penge, som skal betales. Og det har vi oplevet op til flere gange, lige fra dengang det var smart at tjene millioner på børsen, til dot com boblen.

Ser mere muligheder i dette for os med små sunde virksomheder, der kan gå ud om et par månder og få nogle ordentlige lokaliteter, til en fair pris. At andre har sat deres virksomhed, eller privat økonomi over styr, kan sådan set ikke komme mig ved, da der stadig skal produceres, og folk skal sadig have TV og Blue-ray afspillere.

/Kenneth

Sorry men det er lidt dumt sagt... Forstår du slet ik problematikken?

Hva skal folk købe dine produkter for, når de ingen penge har?

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:59

Anders Christensen:

Som jeg læser Børsens artikel har de dog misforstået noget af det JP skriver.

Børsen skriver :

"Nordsjælland og København, hvor 80 procent af husejerne ikke vil kunne indfri gælden i deres huse ved et salg."

JP / EPN skriver :

"Værst ser situationen ud i København og Nordsjælland, der nu tegner sig for 80 pct. af boligejere, der ikke vil kunne indfri hele gælden i deres huse ved salg"

Det er ikke 80% af dem der ikke kan indfri gælden, men de udgør 80% af dem i Danmark der ikke kan indfri gælden ved et salg. Det kan så godt nok også betyde at der er en fandens masse griske lykkeriddere i det område Smile

Artiklen fra JP/EPN : http://epn.dk/privat/bolig/finans/article1744284.ece

Problemet er dog ikke et reelt problem så længe de ikke har planer om at sælge og flytte, og kan betale deres afdrag på deres lån. (Hvis de har F1/2/3 lån kan det dog give dem problemer hvis lånet skal lægges om) Wink

Det var nu ik lige det jeg hæftede mig væsentlig ved, men mere 5 doblingen på 2 år...

Det er et problem især når der er krise, da det stavnsbinder folk, og de derfor kun kan søge arbejde i et begrænset område. Desuden får de aldrig lov til at fraflytte deres hus/lejlighed fordi banken ik vil have det tab der kommer...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:39

Nu har der værret kriser med jævne mellemrum, gennem årene. Og der vil altid være et behov.

At  det ikke er så stort, som før, betyder jo ikke at man skal pakke sammen. Men at man skal omstille sig. Der er nogle som ikke kan betale...korrekt. Men du skal regne med at der står mage som venter på at købe et hus, og belåne det. Og derved vil der stadig være et forbrug.

der er stadig unge mennesker som flytter hjemme fra, der er stadig fjernsyn der går i stykker. Der skal stadig produceres, der bliver stadig skiftet ud og repareret.

JEg ser ikke problemer, men muligheder lige nu. Der er nogle af mine konkuranter der har lavet dårlige beslutninger der har kostet dem. Og her står jeg med en sund virksomhed, der ikke er belånt, men med de resourcer jeg skal bruge de næste 12 månder, hvis jeg ikke får en ordre ind.

Det hele drejer sig om at der er stadig behov, men der er nogle som vil sælge mindre...ja. Og, har man ikke forudset det, så er man ikke for smart ja undskyld.

/Kenneth

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Skrevet kl. 18:30

Kenneth:

Nu har der værret kriser med jævne mellemrum, gennem årene. Og der vil altid være et behov.

Korrekt, men min chef MOgens i Middle Office i Danske Bank var henne for et par måneder siden og sige til os unge, at nu skulle vi satme "nyde" det der sker i øjeblikket, og bare suge til os, for i hans 40 år i banken havde han aldrig nogensinde oplevet en krise der bare lignede. Nu havde vi ganske vist med investering at gøre, men det gælder for så vidt hele vejen rundt. Det her er ikke bare en almindelig "krise", eller en lidt hård start på en lavkonjunktur. Det er en KRISE, med store bogstaver, som stort set aldrig har set sit lige.

Kenneth:

At  det ikke er så stort, som før, betyder jo ikke at man skal pakke sammen. Men at man skal omstille sig. Der er nogle som ikke kan betale...korrekt. Men du skal regne med at der står mage som venter på at købe et hus, og belåne det.  

Nu skal husene jo lige stige lidt i værdig før man kan belåne dem, ved du nok ;-)

- Peter

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)