Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

tradesoeasy.net - nogen medlemmer?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 19. Aug 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person
Hej alle.

Har nogen herinde stiftet bekendtskab med www.tradesoeasy.net  ikke at forveksle med www.tradesoeasy.com selv om de to sider åbenbart er relaterede?

Siden lover hele tre former for service for prisen af et medlemskab samt et månedligt abonnement. Har ikke kunnet finde kommentarer fra medlemmer, måske fordi siden er ret ny.

Jeg synes den tredje mulighed, nemlig nul risiko trading lyder spændende, men kan det lade sig gøre at tjene penge på denne måde, når man samtidig skal passe sit dagjob?

Hvad med lovligheden i Danmark?

Hvis nogen herinde er medlemmer, kunne jeg tænke mig at få en kommentar med på vejen.

På forhånd tak.

Per

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 22:42
Kender det ikke, men synes at huske det har været debatteret herinde før.

Men tror du seriøst du kan tjene penge uden risiko?

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 08:29
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 01:53
Tradesoeasy principperne er ganske lovlige. Du skal bare bruge en udenlansk bookmaker, da der er tale om at du bruger et Spread Betting system og endnu er der ingen seriøse danske udbydere af relevante spread betting services så vidt jeg selv ved.
Kigger du på engelske eller amrikanske bookmakere, så vil du finde i vis udstrækning af spread betting udbydere og jeg vælger at omformulere dit spørgsmål til: Er spread betting lovligt. Svaret er igen - Ja.

TSE drejer sig om hvordan du håndterer allerede eksisterende og lovlige værktøjer, som er til rådighed via de fleste SB udbydere.

TSE startede på et tidspunkt et koncept, der såvidt jeg har forstået det har drejet nøglen om igen.
De tilbød 3 forskellige services, hvor TSE principperne udgjorde 1 af dem.
Men du signer jo ikke op i TSE med mindre du vælger en affiliate aftale med dem. - Køber du bogen og vælger at bruge den, så er det jo en bookmaker du laver en konto hos og det er DER hvor du skal være sikker på, at du har fat i en god udbyder.

Jeg smider lidt flere tips på tråden.

Såvidt jeg kan se, så er det ikke fornuftigt at oprette en konto med mindre man har minimum 2000$.

Man kan godt finde billige accountmuligheder; men det indebærer typisk større risiko og ulempe af flere årsager:

Bookmakerfirmaer der tilbyder billige accounts er typisk ikke særligt veletableret. - Dvs. du kan starte en konto med 500$ og håbe på at firmaet holder længe nok. - Ikke at det nødvendigvis går nedenom og hjem - dette er bare en reel risiko.

Men derudover, så vil disse firmaer ofte hente penge ind på at være dyrere i drift så at sige og dette kan sagtens tage en uhensigtsmæssig stor del af dit første kritiske overskud.

Så mulighederne er simpelthen bedre fra 2000$ og opefter (typisk account størrelse blandt de etablerede mæglere).

Jeg vil fraråde folk at bruge TSE hvis de ikke er klar til, at bruge anseelige mængder tid på research, analyse og generel indsigt i branchen. TSE er ikke bare de 70 sider systemet er beskrevet med... Der indbydes IKKE til at tage hovedet under armen og kaste sig selv ud i økonomisk ulykke, fordi man simpelthen har sløset.

Jeg HAR investeret tid i det ovenstående og når jeg selv kan rive 2000$ ud af budgettet; så kan jeg få TSE til at virke til min egen fordel og det vil jeg ikke diskutere - for det står mig stadig soleklart efter lang tids seriøs og objektiv analyse. - Jeg kan bare hverken bevise eller dokumentere det endnu og ærligt talt - I could care less.

Man kan sagtens tjene penge på TSE. Men jeg tror der er mange, som ikke vil kunne håndtere, forstå eller respektere de principper der bliver beskrevet og som derfor vil se TSE som en dårlig oplevelse og en dårlig mulighed.

Men jeg KAN bruge det og det er faktisk for dårligt at jeg stadigvæk ikke har brugt det. - Men meget af spildtiden har simpelthen gået med, at finde en god bookmaker til en rimelig penge og det er ikke lykkes for mig endnu.
Jeg har søgt, læst, spurgt, lyttet osv. - så det store og kritiske valg man skal træffe er efter min mening - hvor man vælger at lægge sit engagement så der også er tale om, at man gør de rigtige ting det rigtige sted.

Du kan sagtens komme rigtig galt afsted. Så gør intet uden at tænke dig om først.
Vil du lægge et stort commitment for at lære det og praktisere det ordentligt; eller ser du det som en quick fix løsning eller en get-rich-quick fidus? Dette burde give dig svar på, om det er din tid og dine penge værd eller ej.

Men personligt fortryder jeg intet og jeg glæder mig til at prøve det af IRL og det bliver i løbet af det næste halve år.
Så hvi
Tilmeldt 7. Feb 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:59
Pænt goddag allesammen

Jeg har selv købt bogen for 4 måneder siden og har siden studeret bogens indhold, som er til at overskue:-). Studereret aktuelle markeder, samt udbyder og hvordan deres tilbud er skruet sammen.

Jeg kan kun være enig med dig James om, at det kræver en grundig indsigt for ikke at komme til at træde ved siden af. Samtidig mener jeg at denne viden er mulig og tillære sig selv, hvis man giver sig tiden. Jeg snakker dog uden selv at have sat penge i det endnu og har derfor ingen erfaringer der direkte bakker mig op i, at man ikke bare skal springe ud i det første dag.

Personligt vil jeg gerne selv undersøge det hele og er meget interreseret i at udveklse erfaringer og synspunkter med andre i samme situation som mig selv. Jeg er nemlig sikker på at jeg vil prøve systemet og at det bliver en succes, men et godt forarbejde er guld værd.

Derfor hvis der er nogen der også har bogen, vil jeg meget gerne diskutere det med jer, så vi kan forberede hinanden bedst muligt.

Tilmeldt 7. Feb 07
Skrevet kl. 23:09
Og vil så egentlig også gerne lige knytte en kommentar til dit indlæg James. Forstår ikke hvorfor det er svært for dig at finde en udbyder. Bogens liste med udbyder har et bredt udvalg, hvor jeg finder priserne særdeles tilfredsstillende hvis vi snakker om en 2000 dollar konto.

Har du ikke fundet noget brugbart i den liste?

Tilmeldt 29. Aug 05
Skrevet kl. 06:55
Hej BT

Min pointe var netop, at man skulle op på en 2000$ konto for at finde noget fornuftigt. - Jeg mente dermed ikke, at jeg var i tvivl om hvad jeg selv vil vælge.

"Bogen" - eller rettere sagt - reklamerne for bogen proklamerer, at man kan komme i gang for langt mindre end det.

Jeg har imidlertid prøvet at undersøge dette og skønt det er muligt, så finder jeg det yderst ufordelagtigt og vil direkte fraråde folk at gøre det. - (Udfra de udbydere jeg har haft kig på gennem tiden).

Jeg har været sen om at komme i gang, fordi jeg netop gerne ville have starte projektet billigt op. Men for almindelige dødelige er det faktisk ret svært at finde en mægler med beskedne opstartsomkostninger, - og som man med god grund kan regne med og stole på. - Det er en risikofaktor, som den enkelte selv kan tage stilling til. Men jeg ser det for meget som en gamble og kan ikke give min billigelse til, at det "foreslås" at gøre det. Man bør helt klart give systemet et godt financielt spillerum.

Bogen mangler jo faktisk at bakke påstanden om; - at man kan komme i gang for et par tusinde kroner - op ved at foreslå en egentlig mægler. Det er ikke mit indtryk at dette er blevet gjort og så skulle man hellere have undladt at skrive det. - Jeg har været i dialog med flere andre omkring TSE og de kan ej heller finde nogen billig og stabil mægler. Så der er jo kun 1 rigtig ting at gøre hvis man vil i gang med det og det er at rive 2000$ ud af budgettet og få en ordentlig account hos en ordentlig mægler... simpelthen.

Så set i bagspejlet kunne jeg godt have sparet mig min søgen. Ligesom min spørgen til råds hos div. folk og fæ ikke har gjort mig klogere heller.

Men ikke des mindre, så er jeg stadig overbevist om, at man sagtens kan få systemet til at virke. Men det havde nu været rart, hvis den nævnte kommentar havde været støget. For så havde jeg og formegentlig mange andre ikke spildt tid på at søge, og ligesom kendt spillereglerne på forhånd.

Så lidt ris til en ellers udemærket bog. :)

Mvh.

James

Tilmeldt 7. Feb 07
Skrevet kl. 08:38
Er så af den opfattelse at man godt kan finde en veletableret mægler, men som dog køre med bredere spreads. Vil også mene at systemet godt kan fungere med denne.

Ved dog ikke om jeg må nævne navne herinde og om jeg må diskutere bogens indhold herinde(set i forhold til TradeSoEasy)

Tilmeldt 29. Aug 05
Skrevet kl. 09:37
Jeg kunne ikke forestille mig at nogen veletablerede mæglere ville se noget galt i lidt positiv omtale.
Men hvad angår TSE ville jeg nok holde mig selv lidt i ave. :)

Mvh.

James

Tilmeldt 7. Feb 07
Skrevet kl. 10:12
Jamen så vil jeg tillade mig at nævne igindex.co.uk, som ikke stiller høje krav til indskud og er veletableret. Man får så sådan en controlrisk konto, men spreads er jo desvære lidt højere. Det kan også nævnes at det er muligt at oprette en konto hos dem uden at sætte penge ind, hvilket betyder at man kan tjekke deres platform lidt ud uden nødvendigvis at benytte dem.

Min favorit er Saxobank som har den her "minetrader" konto, hvor man så skal lave et min. indskud på 2000dollar. Tilgengæld er spreads rigtig lave. Hertil har de også en demokonto man kan hente hvor man kan trade i realtid som jeg varmt kan anbefale.

Udvalget af index er dog småt i forhold til mulighedderne på igindex.co.uk, men tror også ideen er at man ikke har brug for alle de små som "minitrader".

Desuden er de også forsikret op til et beløb der er rigeligt for mig i første omgang. 

Kan vel godt kommentere noget som jeg mener mangler i bogen og gerne vil have en diskussion igang om?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)