Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bar/cafe i Århus

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Jun 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg håber i kan hjælpe mig lidt, jeg går med den tanke at jeg vil starte bar/cafe i Århus, men er ikke helt sikker på hvad jeg skal søge om.

Jeg ved at jeg skal have skal have et næringsbrev, alkoholbevilling og jeg skal være moms registres men er der regler for hvilket lokaler jeg kan bruge jeg mener om jeg kan leje lokaler som tidligere har været en forretning?   

Men er der ellers andre ting som jeg skal tage højde for eller bare nogle gode råd.

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 22:28
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Hej Bruno

Jeg er ikke ekspert men kender lidt til det.

Jeg tror at Alkohol bevillingen er det største nød at knække. Der skal virkelig meget til at få den. Budget. Ingen gæld til skat (eller under 50K) dokumenteret erfaring og så skal det hele godkendes af Politiet og Bevillingsnævnet osv.

Hvis der er mad involveret skal du udover næringsbrevet  skal have et hygiejnekursus samt godkendes af fødevarekontrollen og nå ja kommer brandmyndigheden lige indover og skal godkende lokalet. Husk at udlejer også skal acceptere at du vil etablere en bar/cafe.

Det var vist lige hvad jeg kunne komme på men jeg er ikke ekspert :-D

Hvis jeg var dig vil jeg helt klart søge rådgivning.

De bedste kaffe hilsner

Søren

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 22:55

Hvis du får det op og stå Bruno, så kigger jeg forbi ;)

Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 13:37

hej

Det skal du sprøge udlejer om! De kan fortælle dig om du må bruge det til resturation/mad. Nogen tillader det ikke, hvis der fx. er tøj butikker i nærheden, og hvis der bor mennesker ovenpå, så er der os regler for hvor meget man må larme :)

Held og lykke.

Tilmeldt 17. Jun 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:08

Jeg takker for svarne.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)