Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

For amnasende salg... elller for lidt anmasende?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Salg kan være en vanskelig ting.
Jeg snublede over en - i øvrigt rigtig fed - live-musikvideo, der i baggrunden viser en pige, der sælger CDer som den optrædende gademusiker har indspillet.

&eurl=http%3A%2F%2Fwww%2Efacebook%2Ecom%2Fhome%2Ephp%3F&feature=player_embedded">

&eurl=http%3A%2F%2Fwww%2Efacebook%2Ecom%2Fhome%2Ephp%3F&feature=player_embedded

Læg mærke til, hvad hun gør ved ca. 1:50, hvor hun bliver introduceret af musikeren. Der står et par, som er dybt optaget af , hvordan musikeren optager beats i sin beatbox. Hun vader direkte hen til dem og stikker to CDer lige op i snotten på dem - de bliver tydeligt irriterede og går.
Måske skulle hun have gået hen til dem og forklaret noget om teknikken. Hun kunne have skabt en rigtig god dialog med disse to potentielle kunder.

Hun går så i gang med at smådanse lidt. Måske er det mig, der ikke er opdateret på tidens trin, men for mig ser det ud til, at hun ikke rigtig går ind for det. Det virker nærmest som en "jeg-ved-ikke-hvor-jeg-skal-gøre-af-mig-selv-handling". Hvis hun skal danse, skal hun gøre det ordentligt. Hun er jo ikke en tiendedel så interessant at kigge på som hendes boyfriend.

Ved 3:40 kommer der en interesseret kunde, men prisen er nok ikke den rigtige - det er der ikke så meget at gøre ved, hvis prisen ellers er den rigtige.

4:05 - et par piger på hendes egen alder kommer og sludrer lidt med hende. Måske kender hun dem i forvejen, måske spørger de bare om vej. Hun hygger sig med dem, men mister fokus på sit salg. De går uden at købe noget. Imens hun hygger sig, står der en interesseret fyr uden for billedet og venter - han køber en CD - hvis hun havde hygget sig lidt længere uden fokus på opgaven, var han sikkert gået - i hvert fald afhænger hans køb af, at hun er til stede, når han er klar til at købe.
Hun nyder ikke salget. Efter at kunden er gået, ved hun igen ikke rigtig, hvad hun skal gøre, så hun klør sig lidt i håret i stedet for. Hun skulle i stedet vise sin glæde og tage øjenkontakt med nogen af de andre, der kigger. Muligvis danse lidt for/med dem. Hvis de har villet bruge nu 5-6 minutter på at lytte, burde de være klar til at købe, hvis de bliver det. Det må afsøges.

Efter 6 minutter orker hun ikke at holde CDerne op længere. Hvordan skal nye forbipasserende så vide, at de kan købe dem?

Måske kan du genkende dig selv i noget af hendes adfærd? Ellers kan du bare nyde et COOL musiknummer.

Hans

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ingen tvivl om at hun mangler motivation og drive..

Hun skulle helt sikker spille på hans talent på en positiv måde.. eksempelvis ved at gå hen til folk og starte salgssamtalen med  "er han ikke fantastisk dygtig" fulgt op af en ultra kort bagrundshistorie eller noget i den stil..

Ps. Imponerende han kan lave de lyde.. især de dubs  1.38 - 1.55

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)