Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

start af net-butik

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Sep 05
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det ser ud til, at det lige er siden hvor jeg kan få en masse kloge svar.
Jeg vil prøve at starte en net-butik. Salg af tøj. Men jeg er helt på bar bund.
Jeg har brug for hjælp til en web-side, hvor/hvordan får man såden en?
Hvordan finder jeg en leverandør af tøjet? Jeg har søgt og søgt på nettet, men har kun fundet 2 af de mærker jeg er interesseret i. Importerer jeg fra udlandet eller finder jeg en distributør her i DK?? Et sted på siden her, læste jeg om en der havde en speditør, hvor finder man såden en??
Så er der selvfølgelig betaling. Der har jeg kigget lidt på debatten, her på siden. Så det er jo bare at bestemme sig til det betalingsmiddel man ønsker, men det er vist heller ikke ligetil.
 Der er vist mange tusind ting jeg lige skal have styr på, men jeg håber på nogle gode råd og ideer her....

Mvh hanne.c
Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 11:44
Jeg ved mest indenfor webområdet, så jeg vil nøjes med at prøve at besvare de spørgsmål, der ligger indenfor det område. :)

"Jeg har brug for hjælp til en web-side, hvor/hvordan får man såden en?"
Har du nogen som helst erfaring med webudvikling selv? Hvis du har, kan du muligvis starte med et system som OsCommerce (go google). Hvis ikke, skal du finde en, der kan hjælpe dig i gang. Er økonomien i orden, vil det mest optimale naturligvis være at få kontakt med et firma, der kan hjælpe dig igennem hele processen, og også senere kan bygge udvidelser til, efterhånden som du finder på nye idéer. Priserne ligger på alt fra ~200 kr. inkl. moms til 800 kr. excl. moms pr. time, og pris/kvalitet hænger langt hen af vejen sammen.
Sites som www.eksperten.dk og www.sharksforum.dk har en hulens masse "billige" udviklere, som uden tvivl vil kunne hjælpe dig, men hvis kvalitet veksler utroligt meget - og prisen følger sjældent kvaliteten. Du finder altså en kæmpe gruppe mennesker, hvoraf nogle få er yderst kompetente, og du betaler for det, mens resten er langt mindre kompetente - men du betaler stadig for det.

Den bedste tilgangsvinkel er vist at spørge sig for (som f.eks. her på debatten :)). Kender du evt. nogen, der har fået leveret webløsninger, som du kan tage snakken med? Hør hvem de anbefaler, hvorfor de anbefaler netop dem og hvor godt de har undersøgt markedet.
En helt anden mulighed er at få systemet udviklet i f.eks. fjernøsten. Sites som www.rentacoder.com skaber dagligt kontakt mellem yderst kyndige, og voldsomt billige, udviklere i Indien/Kina/Japan/lignende steder, og her hænger pris/kvalitet sjældent sammen. Man når helt utroligt langt for 10.000 kr. :)

"Så det er jo bare at bestemme sig til det betalingsmiddel man ønsker, men det er vist heller ikke ligetil."
Absolut ikke. Er tøjet henvendt til en specifik målgruppe? (Unge med kort som Maestro, "voksne" med Dankort, mere nørdede mennesker med Netbank/ewire-konto, eller ældre, der generelt er mistænkelige overfor forudbetaling og helst vil have det hele pr. efterkrav.) Når du har fundet din målgruppe, kan du begynde at kigge på betalingsløsninger. www.betaling.dk er den gateway, du efter al sandsynlighed kommer til at benytte. Der findes en ordentlig stak leverandører, hvoraf nogle er bedre end andre: www.dibs.dk, www.freepay.dk, www.pil.dk m.v. Kig tilbage i debatten, der har været en diskussion om det tidligere, hvor mindst et af nævnte firmaer er blevet frarådet på det kraftigste.
Hvor stor pakke skal du så købe? Som sagt, kan du nøjes med ewire, skal du have Dankort, skal Maestro med, hvad med betaling via netbank, hvad med Visa/MasterCard? Sidstnævnte bør du i hvert fald have, hvis du vil kunne sælge til f.eks. Sverige/Norge/Tyskland (sammen med en komplet webshop på min. dansk og engelsk :)).

Kort sagt (det er vist for sent nu?), tag nogle aftener, hvor du sætter dig med en god flaske rødvin og tænker det hele igennem. Få så meget på papir som muligt, og når du ved hvad du vil, så tag fat i folk du kender (netværk, netværk, netværk!), forklar dem hvad du vil, hør hvad de synes (og ignorér dem, der synes det lyder som et stort skridt at tage, og om du ikke er bange for at knække halsen på det (med mindre alle siger det, så bør du nok revurdere planen)), og spørg så flittigt her på sitet. Mange af os har været i hvert fald en del af møllen igennem før, og vi besvarer gladeligt spørgsmål. :)
Fra Hinnerup
Tilmeldt 22. Jun 05
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 19:52

Hejsa

Jeg er også forholdsvis ny her, læser mest kun med, men jeg (og min mand) er i gang med noget af det samme som dig. Vi har købt en færdig web-butik via Scannet, kan endnu ikke sige om det er rigtig godt, men det er i hvert tilfælde super brugervenligt. Vi har så fået to grafikere til at lave et logo til os, og vi er nu i gang med at fylde varer i butikken.

Vi sælger også tøj. Vi har købet noget i Tyskland, hvor vi sendte en mail til forhandlere, og så var det på plads. Vi bestiller via en hjemmeside, vi overfører penge, og så sender de det, meget simpelt. Vi har også 3 danske leverandører, og den ene ringede vi bare til, og de to andre fik vi kontakt til på modemessen i Bella Centeret. Derudover har vi haft kontakt til et par enkelte mere, der sagde nej. Vi vil også gerne importere fra ikke EU-lande, og det er blandt andet mig der har spurgt om råd til det. Vi er ikke kommet videre, har nok i de leverandører vi har lige nu, men håber da vi skal have flere.

Udover tøj har vi også andre produkter, og der har vi været ude for, at når vi har kontaktet den udenlandske producent, så har de henvist til en dansk forhandler, og så har vi kunnet købe derigennem.

Vi har valgt at tage imod Dankort og forskellige udenlandske kreditkort. Vi mangler at få den endelige godkendelse fra Betalings service, ellers er vi stort set klar til at sælge.

Hilsen Lene (www.unik-kids.dk)

www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn

Tilmeldt 2. Sep 05
Skrevet kl. 22:13

Hej David og Lena

Tusind tak for jeres gode svar. Jeg har været rigtig glad for jeres råd og gode forslag.
Nu har jeg da omsider fået lidt at gå efter. Bl.a har jeg, som Lena skrev, været på Scannets hjemmeside. Her fik jeg oprettet en hjemmeside, på prøve, hvilket er en rigtig god ide. Nu kan jeg så prøve mig frem og finde ud af hvad der passer bedst til mig.
Betalings-delen er jeg også blevet en del klogere på

Så endnu engang tak for jeres hjælp.

Mvh Hanne.c 

Fra UK
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 367
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 23:20

scannet''s shop er god - min hustru bruger dem også til hendes biks www.1929.dk

:)
d.

www.onapp.com

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 08:19

Hanne,

Jeg kan anbefale www.scannet.dk - de har komplette shop løsninger.

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:38

Kære Hanne,

Det lyder som nogle interessante overvejelser, du gør dig.

Du skal lige være opmærksom på, at der gælder nogle "juridisk-tekniske" regler for, hvordan en hjemmeside skal indrettes, og hvilke oplysninger, der skal fremgå af hjemmesiden. Dette gør sig især gældende, hvis du skal sælge til private/forbrugere. Der er f.eks. tale om oplysninger om dit selskabs navn og adresse, CVR nr., fortrydelsesret mv..

Mange web-bureauer kender desværre (heller) ikke disse regler, så de laver ofte hjemmesideløsninger, der ikke er i overensstemmelse med gældende dansk lov.

Du kan få inspiration til de regler, der gælder, på Forbrugerstyrelsens hjemmeside www.fs.dk, der er ret god, eller tal med en advokat herom.  Du skal ikke være skræmt over disse "teknikaliteter" - det er bare noget, der skal være i orden.

Vh - og rigtig god fornøjelse.

Karsten  
Tilmeldt 2. Sep 05
Skrevet kl. 19:44

Hej Karsten

Tak for dit indslag. Jeg har kigget lidt på www.fs.dk, men skal have læst noget mere.
Tusind tak for oplysningen.
Mvh Hanne.c
Tilmeldt 16. Oct 05
Skrevet kl. 12:15
Dato: 9/4/2005 11:16:42 AM Forfatter:hanne.c

Hej

Jeg vil prøve at starte en net-butik. Salg af tøj. Men jeg er helt på bar bund.
Så er der selvfølgelig betaling. Der har jeg kigget lidt på debatten, her på siden. Så det er jo bare at bestemme sig til det betalingsmiddel man ønsker, men det er vist heller ikke ligetil.
Der er vist mange tusind ting jeg lige skal have styr på, men jeg håber på nogle gode råd og ideer her....
Mvh hanne.c

Hej .
Markedet for netbutikker er stort. Hvis du f.eks bruger SummaSummarum som regnskabsprogram, så prøv lige at kikke på vores site, vi kan tilbyde et komplet shopsystem med integration til SummaSummarum. Shopsystemet op udviklet udfra open scource projektet Oscommerce, og der er så tilføjet mere end 50 moduler. Du kan endivdere tilkøbe betalingsgateway, så din butik kan modtage dankort. Vi syndes selv vi er et reelt alternativt til dandomain, scannet mv. Men check selv.
Sitet finder du på : www.wallebogaard-it.dk
Fra Vejle
Tilmeldt 6. Nov 05
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:14

Hej Hanne

Jag hoppas att du förstår min svenskadanska :)  

Jag har tänkt på detsamma som du i mycket längre tid...prolemet är bara att jag mangler en til at starta något med. Idag så jobar jag med salg af tøj och jag hade tænkt mig øppna min egen net-butikk til at starte med og måske senere gå øver til ev fysiska butikker.  Dvs att tjene først upp penger til det då det er meget billigere at starta en net-butikk.

Har du intresse at tale mer om ovanstående og du kan också tænk dig ha en partner må du meget gerne kontakta mig så kan ju se om vi kommer fram til något.

Du kan kontakta mig på nm@btx.dk

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)