Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætterunderskud og skat

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jun 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Min søn har et Interessentskab med en makker, men er kommet galt af sted med et projekt, som har givet et stort underskud.

Hvis jeg nu ville hjælpe sønnen i denne situation, er der så nogen mulighed for, at jeg kunne overtage/erhverve en del af virksomheden og til gengæld få skattefradrag for underskuddet modregnet i min lønindtægt og så afregne aftale en afdragelsesordning med sønnen?

CNielsen 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15113
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 07:57

Send en PB til ham der hedder Klovn herinde (Henrik), for han kan med garanti guide dig...

Naturlige skønhedsprodukter og argan olie fra Cosmos Co og Cossy
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:35

CNielsen:
og til gengæld få skattefradrag for underskuddet modregnet i min lønindtægt

Hej CNielsen,

Du kan desværre ikke overtage din søns gæld for tidligere skatteår, idet jeg formoder at det I/S han er en del af er personligt ejet af ham.  Hans underskud fortabes ikke og han kan bruge det  til modregning i den indkomst han må få fremover.

Uagtet at det er meget prisværdigt, at du som forældre vil hjælpe ham i forbindelse med projektet bør du kraftigt overveje måden. Hvad er fremtidsudsigterne for projektet? Vil der komme en indkomst fremover? Hvis du træder ind i I/S -enten ved at købe en del eller overtage din søns andel vil du komme til at hæfte solidarisk for al gæld i I/S - og dermed i værste fald også for din søns partners del.

Hvis du vil hjælpe din søn var det måske en ide at låne ham pengene i stedet for at involvere dig direkte.

Henrik

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)