Jeg har lige lavet noget præsentations materiale til en kunde, der er ved at sælge hans forretning.
Synes lige jeg vil smide et link på vores gode amino side, det kunne jo være der var nogen der er interesseret i sådan et firma - eller kender nogen der er.
Jeg har lige været hurtigt igennem materialet, og falder over det med markedspotentialet/andel.
Det er sikkert ganske rigtigt at der er 2,3 millioner virksomheder i målgruppen, men at sige at 10% markedsandel = 230.000 kunder er helt forkert. Du skal se på hvor mange af de 2,3 millioner man kan forvente vil etablerer et UK selskab (hvor mange der reelt er i markedet for den slags produkt), og af det antal skal du tage 10%. Så får du et udtryk for markedsandelen.
Jeg havde præcis denne diskution med en investor i tirsdags
Jeg kunne jo godt henledes til at tro, at grunden til virksomheden sælges er, at det i øjeblikket er meget meget svært at få et UK momsnummer (hvis ikke næsten umuligt). Årsagen er den, at der i UK Customs pt. har meget stor opmærksomhed på momssvindlere (heldigvis - lad os få dem udryddet, tak). Derfor er de meget påpasselige med at uddele momsnumre...
Sjovt, har set den tidligere på Match Online, og tænkte at jeg slet ikke kunne få tallene til at hænge sammen. Efter at have set præsentationen er jeg overhovedet ikke blevet klogere.