Kære Aminoer. Jeg har længe gået med planer om at ville starte mit eget forlag engang i 2010. Jeg har læst og sat mig ind i en masse omkring opstart af virksomhed herhjemme og selvom der endnu er rigtig meget at lære, så føler jeg at jeg har nogenlunde styr på det nu. Her for nylig er der dog sket nogle ting på den personlige, samt uddannelsesmæssige front, der gør at min bedre halvdel og jeg har taget beslutningen om at flytte op i midten af Sverige til næste sommer. Vi regner med at blive boende der, hvis ikke for altid, så i hvert fald mange år frem i tiden. Jeg vil stadig meget gerne holde ved mine planer om at starte et forlag herhjemme, da det (bla.) er nogle af mine egne værker jeg ønsker at udgive og disse er selvfølgelig skrevet på dansk. Med flytningen i udsigt har jeg dog fået lyst til ligeledes at starte op i Sverige. Derfor søger jeg et par gode råd fra nogen der evt. har erfaring med at køre den samme virksomhed i forskellige lande. Hvordan foregår det rent praktisk? Holdes de to firmaer adskilt, så der eksempelvis skal afleveres årsregnskab og betales skat til både den svenske og danske stat? Er der i øvrigt nogen der har erfaring omkring det at drive virksomhed i Sverige, så hører jeg også meget gerne om dette. Er det overordnet samme fremgangsmåde som i Danmark, eller gælder helt andre regler? Er helt på bar bund med alt hvad der ikke vedrører opstart af virksomhed herhjemme, så al hjælp vil være værdsat. På forhånd tak.
Med ønsket om en god dag til alle Amaris Charvell |
Opstart af samme virksomhed i to forskellige lande?
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)