Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler vedr. navngivning af enkeltmandsvirksomheder

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Apr 05
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

 

Nu har jeg tæsket Erhvervsvirksomhedsloven igennem et par gange for, at finde svar på det spørgsmål, som jeg nu stiller til jer.

 

Såvidt jeg husker, så er der i lovgivningen krav om, at man ved navngivningen af enkeltmandsvirksomheder medtager navnet på den person som hæfter - altså således "Fup & Fidus v/John Doe" - og ikke må nøjes med "Fup & Fidus".

 

Er der nogen herinde som kan be- eller afkræfte dette?

 

På forhånd tak :-)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil jeg gerne afkræfte - det er ikke nødvendigt.

Venlig hilsen
Ole 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen så anlægger jeg det modsatte synspunkt. Du bruger netop ved Fup og Fidus/ved personnavn for at kunne identificerer personen bag.

Fra Århus
Tilmeldt 15. Jun 09
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Dit navn behøver ikke indgå / rygtet kan afkræftes herfra.

Fra Århus
Tilmeldt 15. Jun 09
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Klovn:

Jamen så anlægger jeg det modsatte synspunkt. Du bruger netop ved Fup og Fidus/ved personnavn for at kunne identificerer personen bag.

helt enig i at det ville være en god service, bare for gennemsigtigheden skyld, men det er ikke et krav ved enkeltmands virksomhed. hvilke regler som gælder ved oprettelse af as, is, aps osv ved jeg ikke.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten,

Jeg er enig.  Jeg er så gammel at jeg havde den gammel firmalov i hovedet hvor det var et krav. Den er nu ophævet. Den fanger så alligevel lidt i forbindelse med cirkulærerne om CVR-registreret, hvor man netop ved firmaer uden begrænset hæftelse fra CVR's side har pligt til at oplyse navnet på ejeren.

Så i praksis har du har ret at jeg kan lave et firma der hedder KLOVN - men da CVR skal give oplysning omkring hvem der ejer enkeltmandsfirmaet Klovn vil du se at de vil registrere dette i CVR som KLOVN v/Henrik Krogh.

Henrik

Fra Århus
Tilmeldt 15. Jun 09
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

det har du sku ret i. det har jeg aldrig lagt mærke til før. 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)