Jeg har købt en række annoncer på google via deres Adwords. Jeg har opgivet mit moms CVR nummer og fået svar fra google om at jeg vil få penge tilbage for moms af de annoncer jeg har købt. Det er jo alt sammen fint nok, jeg betaler altså ikke længere moms for mine adwords annoncer. Men hvordan gør jeg med hensyn til SKAT og udfylning af moms angivelsen? Skal jeg stadig påføre det et eller andet sted? Jeg kan jo ikke påføre det som købsmoms da google jo refundere momsen i forvejen. Jeg bruger også Adsense hvilket er momsfrie indtægter (service ydelse til USA) og her har jeg fået at vide at det beløb skal anføres i rubrik C. Der må da være et tilsvarende felt for ydelser som er købt uden moms? |
Moms og adwords
|
Hej! Du skal angive købsmomsen under rubrikken der hedder moms af varekøb i udlandet mv. og tilsvarende under den indgående moms. Effekten er O kr. Desuden skal du i Rubrik A angive købet excl. moms. Hilsen Peter |
Begrundelsen er at Google sender fakturaen via UK.....og købet bliver derfor betragtet som et EU-varekøb. |
@ Thomas: Har du fået en "fysisk" regning på beløbet, eller er det bare det beløb du kan se på din Adwords-konto, eller?? |
Martin
Peter: Mange tak for svaret, det er min første moms angivelse så jeg er lidt usikker endnu :-) Er følgende eksempel rigtig forstået? Købt for 100 kr ex. moms i andet EU land (har ikke betalt moms) Købt for 100 kr i danmark ex. moms (har betalt moms) Solgt ydelser for 200kr til ikke EU land Så skal jeg udfylde momsangivelsen således: Rubrik A. Værdien uden moms af varekøb i andre EU-lande: 100kr Rubrik C. Værdien af vare og ydelser, som sælges momsfrit til udlandet.... : 200kr Håber at jeg har forstået det rigtigt :-) Martin: Jeg får ingen fysiske regninger fra google, kun det jeg kan læse på min konto, skulle det gøre nogen forskel om det er fysiske regninger eller ej? |
Hej Thomas! Ja..Thomas...du har forstået det ![]() Hilsen Peter |
Du finder dem under Adwords og fanebladet konto, her kan du klike dine faktuaer frem. Det samme må gælde for Adsence at disse faktuarer også ligger under konto fanebladet. Hej |
På mine Adwords fakturaer står der: Tax assessed: 0.00 VAT
... betyder det jeg har betalt moms af mine Adwords udgifter eller ej? Tak for hjælpen, //Phi window["tooltipLoader_708328428"] = new TooltipLoader("/support/bin/shortanswer.py?answer\075"); window["tooltipOnMouseover2096834126269577"] = function(imgIconId, isFocus) { if (isFocus == 'true') { document.getElementById(imgIconId).src="/select/resources/923093475-question_mark_over.gif"; } else { document.getElementById(imgIconId).src="/select/resources/2757448062-question_mark.gif"; } }
|
Genvejen til en fantastisk blog
Hej! Du har ikke betalt moms på dine fakturaer, og skal beregne EU-erhvervelsesmoms. Se længere oppe i tråden. |