Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

God ide, skattesag, finansiering...

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 2. Sep 05
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :
I ved jo alt, så jeg er glad for I kan svare på følgende :)

Har en overordentlig god ide (internet), har en 30 siders forretningsplan, har fuldt budget, vi er tre mand, vi har brugt +2.000 timer, har en prototype, beta-versionsudvikling i gang, globalt sigte, +500 resultat efter 3.år, selvfinansieret ca. 100.000 so far (ikke løn), jeg som ejer ideen har en skattesag (pga. internet-aktie-brist)...

Hvordan får jeg finansieret den første 1 mio. inden vi finder den rette venture kapital?
Og når du nu tænker over svaret, så prøv at medtænke smart-money konceptet.

Til jer som giver et besyv med: Tak for jeres ulejlighed!
Til jer som læser men ikke deltager: Tak for jeres opmærksomhed!
/Jesper
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:53
Jeg ville jo gerne kunne aflevere det geniale smart-money-koncept, som kunne sikre jeres gyldne fremtid - men desværre kan jeg kun komme med et par inputs fra ét af mine ekspertområder:

Hvis I placerer jeres virksomhed i et udkantsområde, findes der forskellige muligheder for at få EU-tilskud. Jeg ved godt, at Martin nu vil svare, at tilskudsmidler er syge midler, og han har jo ret, hvis der ikke er lagt en plan for, hvordan man efterfølgende gør sig uafhængig af tilskud.  Dog kan der være store problemer med at opnå tilskud, hvis du har en sag kørende med det offentlige - men måske findes der også en kreativ måde at håndtere dét på.

I er velkomne til at beskrive jeres idé lidt nærmere i en mail eller privatbesked til mig - så skal jeg se, om jeg kan gøre noget for jer.

mvh Hans
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:59
He he he :-)
Så længe i udvikler produkter til markedet og ikke til de gavmilde givere, så går det nok.
Men hvis man først begynder at spekulere i at lave produktet efter giverne, så er man på vej ned af bakken og så bliver det kun et spørgsmål om tid før man lukker.

Dbh Martin
Tilmeldt 2. Sep 05
Skrevet kl. 12:08
Det lyder selvfølgelig som en god ide, men det har dog den hage, at kvalificerede arbejdskraft er lokaliseret i hovedstaden (ok indrømmet jeg har en dygtig programmør siddende i Nuuk i dag) samt at jeg selv bor i Kbh. 

I og for sig, jeg er heller ikke interesseret i et "fuske" mig til tilskud eller lign. Jeg ønsker at starte et helt normalt forretningssystem, i et a/s regi, som kan vokse sig til the Evil Empire uden at være afhængig af et eller andet tilskud (som regering pludselig fjerner igen).

Tak for det input i øvrigt!
/Jesper
Tilmeldt 2. Sep 05
Skrevet kl. 12:22
Det er i høj grad et produkt til markedet. Selv du vil bruge det mindst en gang om dagen Martin :)

I bund og grund må jeg sige, at jeg er meget overrasket over investeringsmiljøet i dk. Jeg ved ikke hvor mange gange jeg er stød ind i bemærkninger som "den finansiering findes ikke", "man kan kun lave virksomhed i dk hvis man er "kreativ"", "+500 efter 4.år kan slet ikke lade sig gøre" osv. Rystende hvor mange dør-stoppere der findes her til lands. Jeg prøvede også DBAN for en tid, men det gav nul henvendelser. Det kan jeg ikke anbefale, hvis det er bare lidt udover en garnbutik.

Jeg var hos Yahoo nogle år, hvor jeg rejse en del til bl.a. US. Når man taler med folk fra fx USA ser de helt anderledes på iværksættere. Ikke at man er en helt eller lign. men de tager en seriøst fra day-one. Noget man skal lede længe efter i dk. Og det forstår jeg simpelthen ikke. Jeg sejler en del, og den båd jeg p.t. er på, ejes af en mand som har i virksomhed i det 3. år. Allerede nu, ca. 2,5 år gammel, har de en omsætning på over 200 mio. Denne mand er i øvrigt - udover at være rådgiver - at finde i vores bestyrelse. Til spørgsmålet om, hvorfor han ikke investere i os, er svaret, at han kun investere i een branche og denne branche er ikke IT - desværre :) - men han er et klart bevis for, at det kan lade sig gøre. 

Martin, har du ikke et udmærket netværk af venture folk, folk som kan læse en forretningsplan for det den er, og som kan guide os hen til nogle smart-money folk, som udover at deltage med økonomi, også kan rådgive os i den (voldsomme) vækst vi skal igennem. Jeg er villig til at lade dem få adm.dir. posten, så de kan styre processen med deres store erfaring. 

Totally beside the point, cool site i øvrigt. Har nogen fundet "hinanden" igennem dette site og fået etableret faktiske virksomheder?
/Jesper
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:33

Det er helt fair, at du ikke vil flytte eller ændre dit projekt for måske at få et tilskud.

Dato: 9/3/2005 12:07:50 PM Forfatter: Pep
I og for sig, jeg er heller ikke interesseret i et ''fuske'' mig til tilskud eller lign.

Hvis jeg er med i det, er der ingen fusk med i det. Jeg arbejder kun med lovlige projekter. -vil jeg bare lige pointere.
De EU-ordninger, som er lavet for at styrke udviklingen i bestemte områder har netop til hensigt at få folk til at placere virksomheder i disse områder. Derfor er det helt i tilskudsordningernes ånd, hvis man flytter et projekt for at opnå tilskud.

Denne type tilskudsmuligheder bliver ganske rigtigt åbnet, lukket og ændret henad vejen. Men er der bevilget tilskud til et konkret projekt, ændres dette tilskud ikke, med mindre projektet ændres.  Men selvfølgelig skal man ikke gøre sig afhængig af at få tilskud igen og igen.

Og så er det da helt indlysende, at "smart money", som kan hjælpe med udviklingen af din virksomhed er langt mere interessante end tilskud, som skal motivere dig til at placere din virksomhed et bestemt geografisk sted. Jeg ville blot nævne muligheden - det var jo ærgerligt, hvis du kunne have brugt den, men overså den.

Held og lykke

mhv Hans

Tilmeldt 12. Apr 05
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 10:26
Hej Jesper,

Jeg kan sagtens sætte mig ind i din situation, det kan være en stor udfordring at finde den rette investor/partner. Jeg har selv stået i samme situation, hvor jeg havde en god ide som blot krævede lidt ekstra kapital...

Jeg er nu i den heldige situation, at de firmaer jeg har, efterhånden er så velkørende, at jeg har tiden og kapitalen til at investere smart-money i et nyt projekt. Umiddelbart lyder dit projekt jo ganske lovende med +500 efter 3 år, men det kræver selvfølgelig en uddybning. Hvis du ikke ønsker at fortælle nærmere om ideen i et åbent forum, er du meget velkommen til at kontakte mig på olin@kein.dk - så kan vi fortsætte dialogen der.

Jeg kan selvfølgelig ikke garantere, at vi er det perfekte makkerpar, eller at jeg har/er den rette løsning til dit projekt. Jeg vil dog under alle omstændigheder gerne kommentere dit projekt, såfremt jeg har noget at bidrage med og da jeg er bankuddannet og selv har været igennem et par firma/projektopstarter, så kender jeg lidt til det finansielle marked.

Send en mail så må vi se om mine smart-money er noget for dig.

Venlig hilsen

Kenneth Olin
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:01

Hej Jesper

Du nævner skattesagen...i forbindelse med din idé og finansiering...

Er det en verserende skattesag?
Og mener du evt., at den kan være en hindring for finansiering?

Tilmeldt 2. Sep 05
Skrevet kl. 11:18
Ja, jeg forventer at sagen er en hæmsko, indtil den har været i rettet og har jeg vundet. Jeg kan tage fejl, men i alle andre økonomiske sammenhæng, har årsopgørelsen en vis vægt....
Eksempelvis ved jeg, at jeg ikke kan skaffe kapital igennem en bank, til at starte et a/s. Banker investere ikke, de låner kun ud. Havde årsopgørelsen set "normal" ud, tror ikke svaret havde været det samme.
Again, i could be wrong... :)
/J
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:16
Dato: 9/5/2005 11:17:40 AM Forfatter: Pep
Ja, jeg forventer at sagen er en hæmsko, indtil den har været i rettet og har jeg vundet. Jeg kan tage fejl, men i alle andre økonomiske sammenhæng, har årsopgørelsen en vis vægt....
Eksempelvis ved jeg, at jeg ikke kan skaffe kapital igennem en bank, til at starte et a/s. Banker investere ikke, de låner kun ud. Havde årsopgørelsen set ''normal'' ud, tror ikke svaret havde været det samme.
Again, i could be wrong... :)
/J

Hej Jesper!

Det har du desværre ret i...ja...
Man kan så kun håbe på, at din sag afgøres indenfor en overskuelig Fremtid...så du kan komme videre...

Held & Lykke med udfaldet af skattesagen!

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)