Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor skal jeg blive klogere

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 28. Feb 09
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej amino'er

Jeg er nået til et punkt hvor jeg gerne vil blive bedre til at programmere, jeg føler efterhånden ikke jeg lærer meget mere af bare at lave opgaver for kunder. Det allermeste er bare rutine. Der er 2 specifikke punkter jeg gerne vil forbedre mig på, OOP PHP samt javascript. Almindelig PHP kan jeg efterhånden udenaf, og OOP er jeg efterhånden også okay skarp, til men vil gerne have mere struktur i min gode samt filer. Nogen der kender et godt kursus/website/bog eller lignende?

Javascript kan jeg kun det mest basale i, derfor leder jeg også efter en kursus/website/bog der henvender sig til en lidt øvet.

Nogen der kender et sted så vil jeg være glad for hjælpen.

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 15:36

Der er:

topcoder (http://www.topcoder.com/)

betterprogrammer (http://www.betterprogrammer.com/)

project euler (http://projecteuler.net/)

code kata. (http://codekata.com/)

Der er også en bog der hedder Programming Challenges, som kan holde din hjerne skarp.

Derudover kan du jo i fritiden selv startet et projekt du finder interessant, og som kan være med til at udvikler dig som programmør.

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Fra Odense
Tilmeldt 28. Feb 09
Skrevet kl. 15:45

Mange tak vil kigge på dem med det samme, :) Ja prøver at lave forskellige ting smartere, men problemet er bare jeg kan få det meste til at fungere, sidder bare tit og tænker mon ikke der er en måde at gøre det smartere på. Men mange tak for hjælpen

Fra København
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 17:11

Philip Brechmann:

Hej amino'er

Jeg er nået til et punkt hvor jeg gerne vil blive bedre til at programmere, jeg føler efterhånden ikke jeg lærer meget mere af bare at lave opgaver for kunder. Det allermeste er bare rutine. Der er 2 specifikke punkter jeg gerne vil forbedre mig på, OOP PHP samt javascript. Almindelig PHP kan jeg efterhånden udenaf, og OOP er jeg efterhånden også okay skarp, til men vil gerne have mere struktur i min gode samt filer. Nogen der kender et godt kursus/website/bog eller lignende?

Hvis du gerne vil lære OOP er PHP universet det forkerte sted at opholde sig. Mængden af god objektorienteret PHP kode er forsvindende lille i forhold til mængden af skidt kode. Udvid din horisont og tag et kig på nogle andre objektorienterede sprog, f.eks. Java, C# eller Ruby. Hvis du føler, at du har ramt muren med PHP er det bedste du kan gøre at søge inspiration andre steder. Jeg kan love dig, at det vil gøre dig til en bedre PHP programmør.

En anden ting du kan gøre for at få mere struktur på din kode er at se, hvad andre har gjort. Tag et kig på nogle af de mange frameworks der findes. Igen gerne både PHP frameworks og andre. Til webudvikling kan du tage et kig på CakePHP, Symfony, Ruby on Rails, Django eller en af de mange andre. Et framework foreskriver normalt, hvordan koden skal struktureres og dermed kan du lære en masse omkring strukturering af kode.

Endelig er her en liste af bøger, som er rigtig gode, hvis man gerne vil lære at tænke objektorienteret:

• Agile Software Development (Robert C. Martin)
  • Design Patterns (Gamma, et al)
  • Refactoring (Martin Fowler)
  • Patterns of Enterprise Application Architecture (Martin Fowler)

God fornøjelse med det.

Fra Odense
Tilmeldt 28. Feb 09
Skrevet kl. 18:15

Tak for det gode svar, jeg har overvejet at give mig til at lære java.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)