Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

AdWords - En opgave for en selv?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 18. Mar 09
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino-brugere.

Jeg står overfor åbning af min webshop indenfor et par måneder - I denne forbindelse har vi haft folk til, at lave alt omkring vores side for os.

Vi har i denne forbindelse også fået et tilbud omkring Google AdWords kampagne, men her i starten har vi naturligvis et ønske om at holde omkostningerne så lave som mulig og er derfor i tvivl Google AdWords er en opgave vi kan klare selv, eller om vi skal smide et par tusinde efter folket fra vores webbureau og lad dem køre dette (Naturligvis i samarbejde).

Er AdWords noget man selv kan klare (som nybegynder på det område) - Eller noget man skal overlade til proffesionelle folk?

Mvh. Anders

Tilmeldt 13. Aug 08
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 19:04

Hej Anders

Spændende med jeres nye webshop!

Først vil jeg sige, at 'et par tusinde' nok er i underkanten, til en effektiv AdWords kampagne. Selvfølgelig afhængig af din branche (man betaler en klik-pris, som er afhængig af flere faktorer, blandt andet hvor høj en pris der bydes, for hvert søgeord).

Man kan godt selv sætte en kampagne op, men det kræver nogle timers læsning og eksperiementeren...og en smule evner til, at skrive den rigtige, fængende tekst.

God fornøjelse med det!

-Hanne

NetMama.dk

Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 19:05

Hejsa.

Jeg startede også selv min adwords kampagne i starten, og det kan jeg ikke anbefale at du gør..

Jeg er selv teknisk minded og havde ingen problemer med at sætte den op, men min fejl kom til at koste mig penge. Mange penge!

Jeg har sidenhen fået lidt undervisning af ham som der varetog dem for mig og nu administrere jeg selv alt.

Jeg syntes du skal kontakte et bureau, få lavet en god kampagne med sporing.  Så får du en god start, det er nemlig tit i opstartsfasen af kampagnen at den er rigtig dyr.

du er velkommen til at skrive en PM hvis du vil ha nogle anbefalinger.

M  dfdf

Tilmeldt 18. Mar 09
Skrevet kl. 19:32

Hanne Eskerod:

Først vil jeg sige, at 'et par tusinde' nok er i underkanten, til en effektiv AdWords kampagne. Selvfølgelig afhængig af din branche (man betaler en klik-pris, som er afhængig af flere faktorer, blandt andet hvor høj en pris der bydes, for hvert søgeord).

God fornøjelse med det!

-Hanne

Hej Hanne.

Tak for det hurtige svar.

Jeg fik nok ikke forklaret mig rigtigt, nu hvor jeg læser mig indlæg igennem - Vores Webbereau folk skal have et par tusinde (2000,- om måneden) for, at drive AdWords kampagnerne (optimering) mv. - Derudover kommer beløbet til selve kampagnen så. Branchen skal naturligvis også med, og dette er tøjbranchen (herretøj).

Og tak for det.

Mvh. Anders

Tilmeldt 18. Mar 09
Skrevet kl. 19:34

Kim Raufort:

Hejsa.

Jeg startede også selv min adwords kampagne i starten, og det kan jeg ikke anbefale at du gør..

Jeg er selv teknisk minded og havde ingen problemer med at sætte den op, men min fejl kom til at koste mig penge. Mange penge!

Jeg har sidenhen fået lidt undervisning af ham som der varetog dem for mig og nu administrere jeg selv alt.

Jeg syntes du skal kontakte et bureau, få lavet en god kampagne med sporing.  Så får du en god start, det er nemlig tit i opstartsfasen af kampagnen at den er rigtig dyr.

du er velkommen til at skrive en PM hvis du vil ha nogle anbefalinger.

Hej Kim.

Også tak til dig, for det hurtige svar.

Okay - Det var egentlig også det vi selv havde tænkt, at vi nødig vil lave fejl her i starten, og hellere komme godt igang ved hjælp af et bureau og løbende selv komme ind i det.

Du får lige en PM.

Mvh. Anders

Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 20:32

Det er også noget med at spørge sig selv om, hvor meget tid man gider at bruge på den slags? Kan du godt lide at sidde og nørde med det og eksperimentere med forskellige formuleringer og longtail søgeord og læse blogs om emnet, så kan man godt gøre det selv.

Men tit skal man også bare definere for sig selv, hvad det er man er god til. Og hvis reklamevirksomhed ikke lige er ens stærke side, så er der penge at spare ved at lade nogle andre gøre det for én. Dog bør dit bureau ikke tage mere end max 25% af dit budget til administration af kampagnen - resten skal gå til annoncerne. Og sørg for at holde øje med, om de gør et godt stykke arbejde via Google Analytics, hvor du kan spore besøg og salg fra kampagnen.

Tilmeldt 18. Mar 09
Skrevet kl. 21:31

Niels Tybjerg:

Det er også noget med at spørge sig selv om, hvor meget tid man gider at bruge på den slags? Kan du godt lide at sidde og nørde med det og eksperimentere med forskellige formuleringer og longtail søgeord og læse blogs om emnet, så kan man godt gøre det selv.

Men tit skal man også bare definere for sig selv, hvad det er man er god til. Og hvis reklamevirksomhed ikke lige er ens stærke side, så er der penge at spare ved at lade nogle andre gøre det for én. Dog bør dit bureau ikke tage mere end max 25% af dit budget til administration af kampagnen - resten skal gå til annoncerne. Og sørg for at holde øje med, om de gør et godt stykke arbejde via Google Analytics, hvor du kan spore besøg og salg fra kampagnen.

Hej Niels.

Tak for det brugbare svar.

Der er bestemt andre områder end netop dette, hvor jeg har mine stærker sider og samtidig ønsker at bruge min tid. Der er blogs o.s.v om andre ting jeg finder mere interessante, hehe :-) Det bliver nok også løsningen, at få andre til at administere AdWords kampagnerne.

Siger tak til alle for de brugbare svar, det var lige hjælpen jeg havde brug for.

Mvh. Anders

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 22:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil absolut anbefale dig at have fat i en konsulent med speciale i AdWords, og bede ham en en time eller to med undervisning, fremfor at han står for det for dig.

Efter et par timer i selskab med ham, er du allerede godt rustet til selv at administrere det fremover! Så svært er det heller ikke - i bund og grund handler AdWords om godt købmandsskab, og om at vide hvad der sælger til kunderne. Det tror jeg købmanden kan være lige så god til som AdWords eksperten hvis han bare hjælpes lidt på vej ,-)

Hvis du ikke har tiden til det, så er det selvfølgelig en anden sag. Ikke mindst hvis du mangler tiden til at sætte dig ind i det. Du skal bare huske på, at når først dine kampagner er sat op, så er det formentlig ikke noget du behøver at ændre i hver dag - endsige hver uge. Så mere tidskrævende behøver det heller ikke at være.

Uanset hvad du gør, så sørg for at få målt effekterne ordentligt! Det er så vigtigt.

Held og lykke med kampagnerne!

Mange venlige hilsener
Peter Holmstrand

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Tilmeldt 18. Mar 09
Skrevet kl. 22:37

Peter Holmstrand:

Jeg vil absolut anbefale dig at have fat i en konsulent med speciale i AdWords, og bede ham en en time eller to med undervisning, fremfor at han står for det for dig.

Efter et par timer i selskab med ham, er du allerede godt rustet til selv at administrere det fremover! Så svært er det heller ikke - i bund og grund handler AdWords om godt købmandsskab, og om at vide hvad der sælger til kunderne. Det tror jeg købmanden kan være lige så god til som AdWords eksperten hvis han bare hjælpes lidt på vej ,-)

Hej Peter.

Her i opstartsfasen af projektet, ønsker jeg fuld fokus på nogle andre områder - Men jeg tror bestemt, at det vil være en god idé, at sideløbende få en god indsigt i det fra proffesionelle og således stille og rolig overtage administrationen af det hele.

Tak for det.

Mvh. Anders

Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 22:44

Du kan jo bare sørge for, at du kontraktmæssigt ikke binder dig i en for lang periode og desuden får en månedlig rapport over, hvordan de forskellige søgeord performer.

Hvis du så selv vil overtage på et tidspunkt, så har du hele deres arbejde som udgangspunkt og skal ikke genopfinde den dybe tallerken.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)