Hej Lad os sige at jeg har fundet et produkt på nettet som er meget brugt og kendt i udlandet og har været det i mange år men som endnu ikke er kommet til Danmark. Det er altså ikke kun en producent der laver varen. Vil jeg så kunne tage en form for patent på det så der ikke er andre der må sælge produktet i Danmark? Også selvom der er mange producenter men de kalder overordnet produktet for det samme? Da produktet som sagt ikke er i Danmark har den hverken ingridiens- eller næringsindhold på dansk må jeg så sælge den til butikker eller restauranter? Hvis ikke kan jeg så bare lave en form for klistermærke hvor på det står på dansk og så på den måde sælge profuktet til butikkerne? Jeg håber I kan finde ud af det og det ikke er for forvirrende. |
Hej,
man kan få det der hedder agentur på et produkt. Det får man af den originale producent, som man laver en aftale med.
Måske er der en grund til det ikke er i Danmark, måske ikke:) Det skal du os finde ud af og især om inholdet er lovligt i dk.
Jeg ville anbefale dig og lave en helt ny dansk emballage og ikke bare sætte et klistermærke over hvilket virker uprofessionelt.
Held og lykke
Nicklas Jørgensen