Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sporing af mobiltelefoner - er der et marked ?

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Hjørring
Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære aminobrugere,

Jeg går med en idé omkring oprettelse af et selskab, som vha. et let tilgængeligt website skal tilbyde sporing af mobiltelefoner(Rent faktisk er hele konceptet på plads, websitet er i beta, og der er integration mod teleoperatørere). Men jeg er lidt i tvivl inden det sparkes igang og marketingfolkene sættes på arbejde !

Sporingen af mobiltelefoner skal kunne tilbydes små erhvervsdrivende som ønsker at vide hvor deres ansatte er, private som ønsker at vide hvor deres teenagebørn befinder sig,  til børn som ønsker at vide hvor deres demente forældre befinder sig eller til gsm tyverisikring som giver dig en billig mulighed for at vide hvor dine ting er, i forhold til sikring med GPS.

Selve konceptet skal tilbydes som et ''telmore'' setup, hvor brugeren betaler for de gange han/hun tracker en mobiltelefon, og så ellers intet abonnement. Derudover er der en del smarte features med bl.a muligheden for, at du kan pinge en mobiltelefon fra din egen mobiltelefon osv.

Der er gjort ekstremt meget ud af sikkerheden og du kan selvfølgelig ikke spore nogen som ikke i forvejen har givet deres accept til dette. (Denne sikkerhedsprocedure står teleselskaberne for, så ingen fare her). Ud over denne sikkerhed har vi en del andre procedurer som skulle gøre det sikkert at bruge servicen.

Konceptet omkring GSM positionering er ikke nyt, og findes i en del varianter i flere europæiske lande, men det er svært at bedømme ud fra deres sites om de har success med det og tjener penge.

Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre jeres umiddelbare holding til et website som dette.

Vi er klar over at hele konceptet kan virke meget kontrovertielt på mange, men det kan samtidig være med til at vi kan få en masse gratis pressedækning på det.

Råber det for meget af overvågning ?
Ville du enable sådan en service på din teenage datters mobiltelefon, selvfølgelig i samråd med hende, sammen med en forklaring på hvorfor du gerne vil vide hvor hun er ?
Er der er marked for dette til små og mellemstore håndværkere som gerne vil se om hans folk nu er på den byggeplads som de burde være på ?
Er hele konceptet for udansk ?

Vi har de sidste par år arbejdet meget med sporing, sikring og flådestyring vha. GPS, og nu virker dette som et naturligt næste skridt.

Ser frem til jeres feedback.

Mvh.

Martin O. Madsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:22
Jeg synes det virker som et fedt og gennemarbejdet koncept, alt held og lykke herfra.

En stor del afhænger nok af om I kan få tilstrækkelig dækning/pr/reklame og at systemet er let at gå til. Jeg synes ikke selv at der er de store problemer i systemet, men dem der skal overvåges vil nok i nogle tilfælde ikke være vild med systemet - men så gør de jo nok heller ikke det de burde :)

Tilmeldt 14. Aug 06
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 21:31
Det er et kanon koncept. Hvis ellers teknik og økonomi holder (teleselskaberne er sikkert ikke gratis at lege med), så kan jeg kun sige go go go!

I forhold til GPS kan en mobiltelefon jo erhverves for ingen penge, så der er virkelig muligheder her. Hvad med at lave en slags skjult strømforsyning til bilen, så mobilen kunne sættes til uden at biltyvene opdager det? Så har man en billig sporingsenhed til sin bil. Eller måske kunne I sågar udvikle en decideret GSM-enhed uden telefoni og sms, men udelukkende med det formål at fungere som sporingsenhed. Så kunne man sætte den til sin rendegraver eller hvad man nu skal have beskyttet.

Fra Hjørring
Tilmeldt 24. Jul 06
Skrevet kl. 21:40

Dato: 15-08-2006 21:30:44 Forfatter: Anders Rasmussen Det er et kanon koncept. Hvis ellers teknik og økonomi holder (teleselskaberne er sikkert ikke gratis at lege med), så kan jeg kun sige go go go!

I forhold til GPS kan en mobiltelefon jo erhverves for ingen penge, så der er virkelig muligheder her. Hvad med at lave en slags skjult strømforsyning til bilen, så mobilen kunne sættes til uden at biltyvene opdager det? Så har man en billig sporingsenhed til sin bil. Eller måske kunne I sågar udvikle en decideret GSM-enhed uden telefoni og sms, men udelukkende med det formål at fungere som sporingsenhed. Så kunne man sætte den til sin rendegraver eller hvad man nu skal have beskyttet.

Ja mulighederne er mange. Et af de aspekter jeg ikke fik nævnt i mit første indlæg er, at positionering vha af GSM ikke giver samme præcision som GPS. Med GPS får man en præcision på 5-7 meter, hvor man men GSM positionering får en radius tilbage på 500 meter i byerne og helt op til 2 km i landområderne hvor telefonen befinder sig inden for. Det er måske også et af problemerne med denne type sporing, at det ikke er så præcist som folk sikkert forventer. Præcisionen skal selvfølgelig beskrives så folk ved hvad de får/køber.

Mvh.
Martin O. Madsen

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 21:43
Dato: 15-08-2006 21:22:27
Forfatter: Tommy
Jeg synes det virker som et fedt og gennemarbejdet koncept, alt held og lykke herfra.

En stor del afhænger nok af om I kan få tilstrækkelig dækning/pr/reklame og at systemet er let at gå til. Jeg synes ikke selv at der er de store problemer i systemet, men dem der skal overvåges vil nok i nogle tilfælde ikke være vild med systemet - men så gør de jo nok heller ikke det de burde :)

Der er andre årsager end frygt for at blive opdaget, der får folk til at være imod overvågning.

Selvom mor og teenagedatter er "enige" om at mor skal kunne trace datteren med begrundelsen "du kunne jo blive bortført", så er det nemt for mor også liiiige at tjekke om datteren nu også tog over til veninden, som hun sagde.

Det er en fortvivlende mangel på tillid, som desværre er mere og mere udtalt i det danske (og internationale) samfund, og jeg begræder denne udvikling.

Men set udfra et forretningsmæssigt synspunkt er det en hel sund forretning, som du (Martin) er ved at starte. Teknologisk set meget spændende, og jeg er bange for at du får mange tillidsforladte kunder i biksen. Held og lykke :-)

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Hjørring
Tilmeldt 24. Jul 06
Skrevet kl. 22:14

Dato: 15-08-2006 21:42:50 Forfatter: pbtryk.dk

Dato: 15-08-2006 21:22:27 Forfatter: Tommy Jeg synes det virker som et fedt og gennemarbejdet koncept, alt held og lykke herfra.

Der er andre årsager end frygt for at blive opdaget, der får folk til at være imod overvågning.

Selvom mor og teenagedatter er ''enige'' om at mor skal kunne trace datteren med begrundelsen ''du kunne jo blive bortført'', så er det nemt for mor også liiiige at tjekke om datteren nu også tog over til veninden, som hun sagde.

Det er en fortvivlende mangel på tillid, som desværre er mere og mere udtalt i det danske (og internationale) samfund, og jeg begræder denne udvikling.

Men set udfra et forretningsmæssigt synspunkt er det en hel sund forretning, som du (Martin) er ved at starte. Teknologisk set meget spændende, og jeg er bange for at du får mange tillidsforladte kunder i biksen. Held og lykke :-)

Jeg er klar over, at der kan være et skær af overvågning over konceptet, og hele denne debat er meget omfattende og ekstremt kontrovertiel, specielt i den tid vi lever i lige nu.

Omvendt så er hele stategien, at man kun kan spore en mobiltelefon hvis det acceptereres i den anden ende. Ingen kan spores uden deres accept. Heller ikke hvis du lige låner en mobiltelefon og forsøger at acceptere sporing inden du giver den som gave, eller ''låner'' den mens makkeren er på toilet.

Men ja, det er kontrovertielt, og der er penge til at afskrive udviklingsomkostningerne hvis det viser sig at sitet ikke skal i luften.

En ting som man også skal passe på, er at man ikke bliver fanget af muligheden for at det kan lade sig gøre, og så derfor bare lancerer sitet uden at have et klart billede af at der kan tjenes penge på det og folk vil acceptere og benytte sitet.

Hmmm, stadig en masse overvejelser der skal gøres :-)

Mvh.
Martin O. Madsen

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 22:22
Det var nu ikke for at starte en overvågning - for/imod debat, men jeg kom lidt frem i stolen over Tommys kommentar,

men dem der skal overvåges vil nok i nogle
tilfælde ikke være vild med systemet - men så gør de jo nok heller ikke
det de burde :)

Accept kan iøvrigt ske meget ufrivilligt, uanset hvor meget du end sikrer dig gennem systemer. For at skære den kommentar ud i pap:

Mor: "Du får en mobiltelefon, hvis du accepterer at jeg overvåger hvor du er."
Arb. giver: "Alle ansatte i virksomheden for tildelt en mobiltelefon, som dog skal aktiveres for overvågning. Det er firmapolitik."

etc

EDIT: Læste lige mit indlæg igen og opdagede at det kunne læses meget negativt. Det er naturligvis ikke meningen. Jeg støtter projektet fuldt ud - det er samfundets overvågningsmani jeg er imod :-)

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 07:19
Glem ikke mentalt handicappede børn, som er lige så vilde med mobiltelefoner som andre børn.
De bliver væk, men mener ikke selv at de er væk, og derfor spørger de ikke om hjælp. Så det er et kanon værktøj for deres forældre.

Jeg har hørt flere konkrete forspørgsler på dette i den lokal TDC-butik, hvor jeg også har hørt at kommunen skulle dække evt. udstyr.

Endvidere mener jeg at der netop er kommet en pocket-phone med indbygget gps.

Alt om både i Danmark

Fra Hjørring
Tilmeldt 24. Jul 06
Skrevet kl. 08:48

Dato: 16-08-2006 07:18:47 Forfatter: Bjarne Brusen Glem ikke mentalt handicappede børn, som er lige så vilde med mobiltelefoner som andre børn.
De bliver væk, men mener ikke selv at de er væk, og derfor spørger de ikke om hjælp. Så det er et kanon værktøj for deres forældre.

Jeg har hørt flere konkrete forspørgsler på dette i den lokal TDC-butik, hvor jeg også har hørt at kommunen skulle dække evt. udstyr.

Endvidere mener jeg at der netop er kommet en pocket-phone med indbygget gps.

Ja, her er helt sikkert også et område.

Mht. til salg gennem butikker, så var planen faktisk, at lave sådan nogle små pap cdcovers hvori der blot lå en aktiveringskode som man kunne bruge på websitet til at aktivere en konto som så var tanket op med et beløb. Dette også for a nå de mennesker som ikke umiddelbart kan nåes vha. af markedsføring på nettet.

Mht. en telefon med indbygget GPS så sidder jeg lige nu og arbejder på et projekt med en Ipaq 6915 som er en tlf/pda med indbygget GPS. Jeg ved ogsåat Mio A701 har dette. Problemet med disse er dog, at de stadig er lidt store og klodsede, men det er jo blot et spørgsmål om tid.

GSM sporing og tracking har den store fordel, at du ikke også skal ud og sælge hardware, men blot kan bruge den telefon du eller normalt ville bruge.

Fra Ringsted
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 10:48
Det ret intressant at mobiloperatørene nu har åbnet, for jeg arbejder selv med SMS løsninger på gateway niveau, og vi har endnu ikke fået positionerings adgang.

Så er du helt sikker på at operatørene vil tillade et salg af dette produkt ?

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)