Du kan evt. smide en onclick="location.href='side1.html'" på dit div og så blot lade det link med mest relevant anchortekst være tilbage, om det er "side1" eller "header" i dit tilfælde. Sandsynligvis header?
Det kan også anbefales med en cursor: pointer på dit div, såfremt du laver en onclick.
Google synes faktisk, at det er så vigtigt, at den ignorerer de andre. Så sørg for at det første indeholder den ankertekst, som beskriver indholdet af side bedst.
Det er lidt svært at besvare dit spørgsmål uden at kunne se et eksempel, så det her er det nærmeste jeg kommer til hvad jeg ville gøre...
Det er det bestemt. Jeg forestillede mig vist - uden egentligt belæg - at der var tale om en slags 'entries' på en liste. Artikler, produkter eller noget andet - som førte videre til en side med det egentlige indhold.
Det er lidt svært at besvare dit spørgsmål uden at kunne se et eksempel, så det her er det nærmeste jeg kommer til hvad jeg ville gøre...
Det er det bestemt. Jeg forestillede mig vist - uden egentligt belæg - at der var tale om en slags 'entries' på en liste. Artikler, produkter eller noget andet - som førte videre til en side med det egentlige indhold.
Det er det faktisk.
Det er en "summary" af nogle produkter på forsiden (side1), hvor man kan læse mere i siden med indhold (side2).
eksempelet nedenunder hentet fra politiken.dk
her er både billedet headline og læs mere = LINK til samme side.
--
i mit så har jeg headline øverst, derefter billede og tekst og til sidst en link.
Det gjorde jeg også, H1'eren forvirrede mig bare lidt.
Det er en "summary" af nogle produkter på forsiden (side1), hvor man kan læse mere i siden med indhold (side2).
eksempelet nedenunder hentet fra politiken.dk
her er både billedet headline og læs mere = LINK til samme side.
Umiddelbart synes jeg ikke Politiken gør det optimale, jeg ville lave H1 om til H2 eller H3, og så kan du i øvrigt beholde resten som det. Her går jeg ud fra at dit hoved søgeord for side 2 også er i din headline
Som Politiken gør det er der for mange H1 tags på samme side. Det er optimalt sidens hovedoverskrift, og med 9 på forsiden som de gør, forvirrer det nok en robot mere end det gavner.
Og så går jeg udfra at side2 har samme eller en lignende headline, både som title og H1.
På den måde synes jeg du tilgodeser både brugerne (med flere links, og link i overskrift som de er vant til fra blogs) og søgemaskinerne med en forståelig side, og et prominent link først.