Hej, Jeg står overfor snart at lancere mit nye site, som indeholder et forum. I den forbindelse, vil jeg naturligvis selv fungere som moderator, men alt afhængig af aktiviteten på sitet, kan det også blive nødvendigt med hjælp til moderator-opgaven. Jeg har begået mig på diverse fora i mange mange år, og på de fleste fora er det mit indtryk, at mange af moderatorerne er blevet valgt fordi de er aktive i det pågældende forum, og de har set det som en ære at få lov til at blive moderator. De arbejder altså gratis, fordi de synes det er sjovt. Jeg er dog ikke sikker på, at denne gratis-model er en løsning, jeg vil benytte mig af, da den uden tvivl også har sine faldgrupper. Det, jeg som minimum vil tilbyde er naturligvis gratis medlemskab af sitet samt gratis adgang til de øvrige tillægsydelser, som brugerne iøvrigt skal betale for på sitet. . SKulle jeg selv bestemme, skal en moderator bestemt have løn, problemet er bare, at jeg endnu ikke ved hvordan økonomien hænger sammen. Derfor vil jeg meget gerne høre jeres erfaring med, hvordan I/folk I kender, er blevet aflønnet som moderator - har de arbejdet gratis fordi de synes det er sjovt, har de fået visse fordele på sitet eller har der været tale om lønnet arbejde...eller andet. Jeg hører meget gerne jeres erfaringer samt om de fordele og ulempler I har oplevet med de forskellige løsninger. Smil Rikke |
Aflønning/belønning af moderatorer på portaler
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)