Hej
Jeg står og skal til at i gang med flere projekter, herunder adskillige med forskellige personer.
I flere tilfælde vil jeg og den pågældende partner oprette et aps. Derfor vil det selvfølgelig være relevant for mit vedkommende at oprette holding allerede nu til de forskellige ejerskaber.
Men da jeg er af den overbevisning at disse projekter umiddelbart ikke vil give de store overskud fra start, gerne holde mine omkostninger lavt som muligt. Såfremt jeg vælger at oprette holdning skal der jo i dette selskab årligt revideres regnskab af revisor. Min indtil nu plan er at lade alt stå i private navn og derved spare omk. forbundet med holding. Om så ikke så længe vil jeg gerne omdanne alt hvad jeg ejer privat til holdning? Kan ikke huske hvad man kalder den her omstrukturering, men er det muligt at gøre det med flere ejerskaber på én gang?
Mvh Andreas |
Andreas Bødker:Er det korrekt at regnskaberne i de forskellige driftsselskaber ikke behøves have blive revideres af revisor?
Det er rigtigt. Men du skal være opmærksom på at din revisor i holding kan være interesseret i at udøve "delvis" revision af drift. Dette for at være sikker på at den indtægt oog værdi som drift indgår med i Holding er korrekt.