Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privat indskudt kapital - Hvordan skal det dokumenteres?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Dec 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer!

Jeg har næsten lige startet mit eget enkeltmandsvirksomhed, og dertil har jeg også fået oprettet en firmakonto i banken.

På kontoen står der pt. 0,-, men jeg er nødt til at købe nogle ting for at kunne starte op. Jeg har derfor læst her på Amino osv. hvor folk "bare" indskyder fra sin private konto og til firmakontoen.

Det har jeg også tænkt mig at gøre.

Så vidt jeg forstår det, så skal der altid vedlægges bilag til posteringerne i regnskabet. Men hvordan skal jeg dokumentere dette i min bogføring?

Som ekstra info, så benytter jeg pt. Saldi som bogføringsprogram.

På forhånd tak!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:29

Kontoudtog fra banken må være o.k.

Tilmeldt 28. Dec 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 13:04

Tak for det hurtige svar.

Vil det så sige at jeg kan få et kontoudtog fra banken, hvor jeg mærker det med bilags nr. 1, og sætter det ind i min bilags mappe.

I mit bogføringsprogram skriver jeg bilag nr. 1 på posteringen i kassekladden? Er det korrekt forstået?

Selve bogføringen i kassekladden vil så starte således?

Bilag nr.   |           Tekst           |   D/K/F  |   Debet   |  D/K/F  |   Kredit     |    Beløb      
     1           |   Privat indskud   |      F      |    62200  |              |                  |    2500,-
     1           |   Privat indskud   |      K     |                  |       F     |   62000   |    2500,-

62200 = Konto for "Indskudt kontant i virksomheden"
62000 = Konto for "Mellemregning"

Eller nogle som kan give et eksempel på korrekt bogførring af ovenstående spørgsmål?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)