Vi flyttede i januar til nye butikslokaler, og nogle andre overtog vores lejemål. De nye lejere skrev en 4 sider lang klage til udlejer af lokalerne - hvor alle de ting de klagede over altid havde været sådan i den tid vi havde været der: døren bandt, der manglede nogle fliser i vindueskarm, køkkenskabe er lidt skæve, der mangler en indvendig dør samt bruserslange og badeværelsesspejl, kældergulv er skævt m.m. De ting har altid været sådan, i de 3 år vi havde butikken, men vi har ikke klaget over dem, eller taget fotos for at bevise at det var sådan. udlejer betalte os først ingenting, men så klagede jeg og fik 14000 af depositummet retur, samt et brev om at de sidste 6000 kun kunne udbetales når udlejer selv havde haft tid til at se rummet, og hvis han vurderede vi ikke skulle dække udbedring af alle fejl. siden har vi intet hørt - nu i to mdr. Hans sekretær siger han ikke er der når jeg ringer. det er vildt uretfærdigt synes jeg, vi har selv betalt for nye sikrere låse i hele butikken, malet flere gange, og passet på stedet i rimelig grad. men vi har ikke udbedret de fejl der altid har været der.
hvor kan man klage? og hvad er reglerne? må han selv vurdere om han vil beholde resten af depositummet?eller skal der tredjepart på? håber nogen kan hjælpe |
Du skal altid huske at lave en fejl og mangel liste, når du flytter ind i et nyt lejemål, med lejer og udlejers underskrift. Hvis du ikke har lavet en sådanne, kan du ikke bevise at fejlene var der fra starten, og du må derfor være indstillet på at betale for de mangler der måtte være.