Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

er blevet snydt for vores depositum på lokaler - hvad gør man?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Nov 07
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 08:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Vi flyttede i januar til nye butikslokaler, og nogle andre overtog vores lejemål.

De nye lejere skrev en 4 sider lang klage til udlejer af lokalerne - hvor alle de ting de klagede over altid havde været sådan i den tid vi havde været der: døren bandt, der manglede nogle fliser i vindueskarm, køkkenskabe er lidt skæve, der mangler en indvendig dør samt bruserslange og badeværelsesspejl, kældergulv er skævt m.m.

De ting har altid været sådan, i de 3 år vi havde butikken, men vi har ikke klaget over dem, eller taget fotos for at bevise at det var sådan.

udlejer betalte os først ingenting, men så klagede jeg og fik 14000 af depositummet retur, samt et brev om at de sidste 6000 kun kunne udbetales når udlejer selv havde haft tid til at se rummet, og hvis han vurderede vi ikke skulle dække udbedring af alle fejl.

siden har vi intet hørt - nu i to mdr. Hans sekretær siger han ikke er der når jeg ringer.

det er vildt uretfærdigt synes jeg, vi har selv betalt for nye sikrere låse i hele butikken, malet flere gange, og passet på stedet i rimelig grad. men vi har ikke udbedret de fejl der altid har været der.

hvor kan man klage? og hvad er reglerne? må han selv vurdere om han vil beholde resten af depositummet?eller skal der tredjepart på?

håber nogen kan hjælpe

medejer af netbutik/fysisk butik mor og barn: http://www.mor-og-barn.dk/shop/boernetoej-19s.html, , startet i januar 2003. Sælger børnetøj,ammetøj, ventetøj m.m
Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 09:41

Du skal altid huske at lave en fejl og mangel liste, når du flytter ind i et nyt lejemål, med lejer og udlejers underskrift. Hvis du ikke har lavet en sådanne, kan du ikke bevise at fejlene var der fra starten, og du må derfor være indstillet på at betale for de mangler der måtte være.

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 09:47

Nu er jeg selv udlejer.. og jeg kan i realiteten rippe min lejere når de flytter, fordi ingen af dem har valgt at lave en mangleliste, det er YDERST dumt.

Det er simpelthen det vigtigste næsten for en lejer at lave, det er at få lavet en gennemført mangleliste INCL. billeder. Ellers vil jeg mene du står på bar bund.

Det er ærgeligt at man ikke for lavet en og bruger et par timer på det, det reder mange kroner og øre i sidste ende.

Mvh

Per Jespersen

Tilmeldt 22. Nov 07
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 13:23

det lavede vi så ikke - ham der fremviste den påpegede selv flere af manglerne, men nævnte også at lejemålet jo var billigt, så andet kunne man vel ikke forvente. det gjorde vi så heller ikke....

men kan det være rigtigt at det er udlejer selv der bestmmer om og hvad vi skal betale??? er der ingen regler omkring det her?

tak for svar, begge to

medejer af netbutik/fysisk butik mor og barn: http://www.mor-og-barn.dk/shop/boernetoej-19s.html, , startet i januar 2003. Sælger børnetøj,ammetøj, ventetøj m.m
Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 14:27

Hvad jeg ved af har du ikke raporteret nogen mangler på lejemålet, ergo alt hvad den nye lejer(eller udlejeren) påpevejer efter jeres fra flytning, er jeres skyld og på jeres regning, stortset.

Prøv at sig til ham at han selv var med til at se der var mangler osv, og i syntes ikke det er fair i skal betale for dem. Lad være med at true ham med advokat for som jeg ser det har han desværre medhold, selvom det er unfair og snyd.

Men somsagt, i skulle desvære have lavet en mangleliste med billed:(

Mvh

Per Jespersen
Bautik.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)