Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SMBA/ApS - The final

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen

Jeg har selv været med til at diskutere SMBA/ApS herinde og det er komplet umuligt ud fra Amino at gennemskue diskussionen da der er ligeså mange meninger som personer..

Jeg har fået fat i denne som I bør kigge på - to ark fra Væksthuset som helt præcist beskriver SMBA og lister det op i mod ApS og A/S - så det burde fjerne stort set alle spørgsmål om emnet:

http://www.digidig.dk/smba

Mvh,

christian

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian.

Tak for linket!

Nu står det helt klar for mig, hvad forskellen er. Jeg skriver dem lige her, så folk hurtigt kan tage et kig.

Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4

2.5.2.3 Forskel til A/S og ApS:

Erhvervs- og selskabsstyrelsen lægger vægt på, at der skal være forskel mellem et A/S / ApS på den ene side og et SMBA på den anden side. Hovedreglerne er følgende:

·       Der er krav om flere, dvs. minimum to selskabsdeltagere i et SMBA.

·       Der skal være mulighed for skiftende ejerkreds

·       Der stemmes ikke efter kapitalindskud / ejerandel, men hver selskabsdeltager i et SMBA har samme stemmevægt uanset ejerandel.

·       Der er ingen minimums kapitalkrav. Et SMBA kan således stiftes med       valgfri kapital.

·       Lån til selskabsdeltagere er tilladt.

·       Man kan udbetale udbytte flere gange om året

·       Ingen regnskabspligt med mindre SMBA bliver meget stort idet man som SMBA nøjes med at underskrive og indsende ”undtagelseserklæring” jf. ÅRL             § 4.

·       Anonymitet for selskabsdeltagere.

·       Ingen pligt til at bruge revisor medmindre der er truffet beslutning om.

·       Ingen formkrav omkring afholdelse af generalforsamling mv.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)