I dag lavede jeg et lille bitte script (som
mange andre også kan banke hurtigt sammen), men ville lige dele det med
jer så i ikke skal til at banke det sammen igen:D
Scriptet går
helt simpelt ud på at lave et redirect fra www.domæne.dk til
domæne.com, altså fjerne www. (i næste version kommer man til selv at
kunne vælge om man vil ændre fra domæne.dk til www.domæne.dk eller
omvendt).
Scriptet er lavet så det kan smides på ens server en gang også genbruges til alle ens domæner.
Jeg kan næsten regne ud du ikke har testet scriptet? :)
Du er nødt til at sætte nogle conditions ind for hvad din HTTP_HOST allerede indeholder, ellers får du nogle forfærdelige uendelige loops.
I øvrigt er det en god ide at smide en exit ind efter en location header, så du er sikker på der ikke eksekveres mere af dit script.
God fornøjelse med det!
Mvh. Jakob
Hej Jakob
Jo jeg har testet scriptet og til mit behov virker det helt fint.
Det fine ved at gøre sådan noget her open source er at folk kan tage og bruge det som det er eller redigere i det så det passer til deres behov. Også bl.a. derfor det ligger på github, så kan du bare lave en fork af det hvis du vil.
Jeg kan ikke se hvorfor det skulle give et loop, ideen er at fx domæne.dk peger på en undermappe på serveren hvor selve hjemmesiden ligger og www.domæne.dk peger på en anden undermappe hvor mit script ligger.
Har på ingen måde sagt at det er 100% fuldkomment eller noget, det var bare lige det jeg havde brug for igår og hvis der var andre der stod med det samme behov kunne de ligeså godt tage noget der allerede er lavet.
Nu havde jeg i første omgang ikke set at du også brugte en htaccess-fil udover din PHP-snip. Men det ændrer desværre ikke på det jeg skrev.
Det er slet ikke for at være efter dig, men koden er altså fyldt med fejl. Du tjekker i øvrigt heller ikke om $use_www er 0, du sætter den til 0 - i dit if-statement. Dvs. det altid vil defaulte til else-blokken.
Hvis jeg går ind på www.ditdomain.dk med den kode, bliver jeg redirected til www.www.ditdomain.dk. Og hvis jeg gik ind på jegelskerwww.dk og røg i første blok, ville jeg blive redirected til jegelsker.dk.