Men hvilken type er så bedst at have i mit tilfælde?
Det er jo et meget godt spørgsmål, for det kommer an på, hvor stor grad af brugerindhold, du vil have på din side. Gruppen tillader en del mere brugerinteraktion, mens fansiden tillader en del flere funktioner, i forhold til at fortælle om, og brande fanobjektet. Ud fra din beskrivelse i andre indlæg i denne tråd, vil jeg tro at fansiden er det, du skal bruge - men hvis du har de funktioner i gruppen, du skal bruge, så skal du selvfølgelig bruge den. Det er langt hen ad vejen en smagssag :-)
Og hvordan virker »share«? (som en lignende »what are you doing« eller...? sender man så til hele sin gruppe når man bruger den - og så bliver det vist på deres sider? For det gør det jo ikke når man bare sender en meddelelse...
Share-knappen giver dig "bare" mulighed for at gøre reklame i dit nyhedsfeed. Share-knappen er på (stort set) alle funktioner på facebook, og er således ikke unik for lige præcis grupper eller fansider.
Hvis du mener at en fanside er det bedste for mig - kan jeg så skifte? og beholde mine indsamlede fans?
Hvis du vælger at skifte (og det siger jeg ikke, at du skal, kun at det er en mulighed), så kan du ikke tage dine indsamlede fans med - de skal selv aktivt tilmelde sig som fans på din fanside. Dette er derfor også en afgørende faktor for, om du skal skifte. Med 1000+ tilmeldte i gruppen, skal du overveje det nøje. Du kan selvfølgelig, i gruppen, anmode folk om at tilmelde sig din fanside, men der er risikoen for, at der er nogle der ikke springer med over. Så ikke noget med at gøre noget overilet :-)
Konklusion
Jeg synes du skal afprøve funktionerne med fansiden, og hvis du så finder ud af, om du vil skifte, så overvej hvilken strategi, du vil benytte til dette. Indtil videre lyder det på dig som om gruppen er tilstrækkeligt, og så tillader jeg mig at citere en eller anden: Don't fix it, if it aint broken. Begge typer har fordele og ulemper, og jeg mener ikke, at der er en klar skabelon for, hvad der skal bruges hvornår.