Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ideer til min facebook fanside?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminos

Nu har vores facebook fanside kørt noget tid.... jeg har bare oprettet den uden at tænke nærmere over hvad jeg vil bruge den til.

Se den her

Kan man lave »what are you doing« på sådan en side som den jeg har lavet? og hvordan?

Er der nogen gode ideer til hvad jeg ellers kan lave på den? Hvornår får fans'ene informationer? Er det kun når jeg sender en meddelelse ud?

Mange hilsener Helle

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:52

Prøv evt. at følge med i Andando's - jeg synes Michael gør det ret godt. Der er lidt gode tilbud, sjove gåder, skæve konkurrencer og andet spass.

Fra København S
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 406
Fra  catch! Skrevet kl. 18:04
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Der er forskel på en facebook-gruppe (som du har lavet) og så en facebook fanside.

På gruppen deltager alle gruppens medlemmer (stort set) på lige fod, og kan tilføje fx billeder, arrangementer mm.

På fansiden har ejeren (dig) temmelig stor kontrol over, hvad der er af indhold på den; fans kan tilføje småting, såsom kommentarer og "likes".

Hvis du vil have en "What are you doing"-boks, skal du have fat i fansiden (facebook.com/pages), der i øvrigt langt hen ad vejen virker som en almindelig profilside, med info, tabs og applikationer.

Mht. hvordan du kan dele informationer, så har du to (tre) muligheder: Statusopdateringer på fansider (what are you doing), updates (længere meddelelser) og "Share"-knappen.

Håber det hjalp lidt :-)

Gratis online magasin for bartendere på bartendermagasinet.dk - blandt andet med opskrifterne på nogle af verdens bedste drinks.

Fra Værløse
Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 18:16

Hej Helle.

Først og fremmest: godt klaret med alle de brugere i din fangruppe.

Nu når du har så mange "fans", så er det bare om at udnytte dem. Jeg går ud fra at du har en masse kunder og potientelle kunder på dit nyhedsbrev, siden du sender så mange mails ud. Så mit første råd er:

1. De "fans" du har på facebook, skal du også have med på dit nyhedsbrev (der må da være nogle, som ikke er signet op, men har en bruger Smile).
  2. Du kan overveje, om du vil give de loyalle kunder, som er fan af house of kids, lidt ekstra rabat på din webshop. Der er tre formål i dette: 1. Du kan være sikker på at du vil få flere købere. Prøv at mål på det         2. Dem som køber hos house of kids, og allerede har en facebook-profil, får smækket tilbuddet i ansigtet lige før de betaler, så de melder sig da lige ind i din gruppe, og sparer 5-10 % (du vælger selv).         3. Når personen bliver fan af house of kids, ser personens venner dette. Så 10-15 % af dem, sig ind i gruppen, og derefter går processen om igen og igen.
  3. Husk også at annoncere om tilbud på facebook (lige så grundigt som i dit nyhedsbrev). Jo flere gange de ser tilbuddet, jo større er sandsynligheden for at de køber produktet.

Det var lidt af en smøre, men jeg håber at du kunne bruge mine tips og tricks.

/ Morten

Få et godt webdesign til en lav pris på owix.dk - drevet af unge iværksættere

Fra Værløse
Tilmeldt 1. Jun 09
Skrevet kl. 18:21

Hov, det gik vist lidt for hurtigt. Nu skulle den gerne være mere overskuelig:

Hej Helle.

Først og fremmest: godt klaret med alle de brugere i din fangruppe.

Nu når du har så mange "fans", så er det bare om at udnytte dem. Jeg går ud fra at du har en masse kunder og potientelle kunder på dit nyhedsbrev, siden du sender så mange mails ud. Så mit første råd er:

1) De "fans" du har på facebook, skal du også have med på dit nyhedsbrev (der må da være nogle, som ikke er signet op, men har en bruger Smile).

2) Du kan overveje, om du vil give de loyalle kunder, som er fan af house of kids, lidt ekstra rabat på din webshop. Der er tre formål i dette:

1. 1. Du kan være sikker på at du vil få flere købere. Prøv at mål på det
  2. 2. Dem som køber hos house of kids, og allerede har en facebook-profil, får smækket tilbuddet i ansigtet lige før de betaler, så de melder sig da lige ind i din gruppe, og sparer 5-10 % (du vælger selv).
  3. 3. Når personen bliver fan af house of kids, ser personens venner dette. Så 10-15 % af dem, sig ind i gruppen, og derefter går processen om igen og igen.

3) Husk også at annoncere om tilbud på facebook (lige så grundigt som i dit nyhedsbrev). Jo flere gange de ser tilbuddet, jo større er sandsynligheden for at de køber produktet.

Det var lidt af en smøre, men jeg håber at du kunne bruge mine tips og tricks.

/ Morten

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 19:17

Tommy@ Tak for linket - jeg har tilmeldt mig for at se hvad de har af gode ideer Smile

Michael@ Tak for det. Jeg troede faktisk at jeg havde oprettet en fanside - så kan man bare se Surprise

Men hvilken type er så bedst at have i mit tilfælde?

Og hvordan virker »share«? (som en lignende »what are you doing« eller...? sender man så til hele sin gruppe når man bruger den - og så bliver det vist på deres sider? For det gør det jo ikke når man bare sender en meddelelse...

Hvis du mener at en fanside er det bedste for mig - kan jeg så skifte? og beholde mine indsamlede fans?

Håber ikke det var for mange spørgsmål :·) men jeg roder lidt rundt inde i deres manual og vil helst ikke gøre noget forkert :·)

Mange hilsener Helle

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 19:28

Hej Morten

Tusinde tak for dine tips Smile

Ja, jeg skal have mine fans over som modtager af nyhedsbrev. Tror de fleste er - men selvfølgelig er der nogen som mangler.

Og så rammer du jo mit ømme punkt mht at lave ekstra rabatter.... Jeg vil gerne undgå dette som udgangspunkt. Der kan falde noget ekstra af - eller gratis fragt ind i mellem som en overraskelse... men faste procenter... no no no.... Årsagen til dette er lang at forklare - men i den korte version, mener jeg at forbrugeren kun har to parametre at forholde sig til, indenfor børnetøjsbranchen online: pris og mærkevarer. Vi har selv opdraget dem til at der ikke er andet at vurdere på - og derfor har vi lige nu en kæmpe priskrig kørende - og jeg nægter simpelthen at være med til det - i hvert fald når det er på den måde at prisen er eneste afgørende faktor. Nå, det var lige lidt udenom.... jeg vil bare gerne noget andet og mere - og det kommer Stick out tongue men indtil da, vil jeg ikke ødelægge min gode forretning og fremtidsaspekter ved at fokusere på prisen som eneste parameter.

Med min facebook gruppe vil jeg gerne give vores fans muligheden for at følge lidt med fra sidelinien - fortælle ganske kort om hvad der sker... så derfor er det måske en fanside jeg skal have i stedet for en gruppe....!

Mange hilsener Helle

Fra Værløse
Tilmeldt 1. Jun 09
Skrevet kl. 19:43

Hej igen

Helle - houseofkids.dk:

Og så rammer du jo mit ømme punkt mht at lave ekstra rabatter.... Jeg vil gerne undgå dette som udgangspunkt. Der kan falde noget ekstra af - eller gratis fragt ind i mellem som en overraskelse... men faste procenter... no no no.... Årsagen til dette er lang at forklare - men i den korte version, mener jeg at forbrugeren kun har to parametre at forholde sig til, indenfor børnetøjsbranchen online: pris og mærkevarer. Vi har selv opdraget dem til at der ikke er andet at vurdere på - og derfor har vi lige nu en kæmpe priskrig kørende - og jeg nægter simpelthen at være med til det - i hvert fald når det er på den måde at prisen er eneste afgørende faktor. Nå, det var lige lidt udenom.... jeg vil bare gerne noget andet og mere - og det kommer Stick out tongue men indtil da, vil jeg ikke ødelægge min gode forretning og fremtidsaspekter ved at fokusere på prisen som eneste parameter.

Hvis det er situationen kan jeg da godt se at det med rabatterne ikke holder.

Helle - houseofkids.dk:

Med min facebook gruppe vil jeg gerne give vores fans muligheden for at følge lidt med fra sidelinien - fortælle ganske kort om hvad der sker... så derfor er det måske en fanside jeg skal have i stedet for en gruppe....!

Ups. Jeg havde slet ikke lagt mærke til at det var en gruppe. Men ja, hvis du gerne vil have at kunderne har mulighed for at følge med fra sidelinjen, hvilket er en glimrende idé, så skal det klart være en fanside.

Du kunde blandt andet overveje at lave en dagbog for din virksomhed, eller lave et slideshow med en masse billeder af house of kids, og poste dem på facebook. Du kunne også vælge at blande tingene så du fortæller en kort historie/skriver en kort tekst til hvert billede.

Tag evt. et kig på denne applikation til facebook: http://www.facebook.com/apps/application.php?id=12222826118

/ Morten

Fra København S
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 406
Fra  catch! Skrevet kl. 20:31

Helle - houseofkids.dk:
Men hvilken type er så bedst at have i mit tilfælde?

Det er jo et meget godt spørgsmål, for det kommer an på, hvor stor grad af brugerindhold, du vil have på din side. Gruppen tillader en del mere brugerinteraktion, mens fansiden tillader en del flere funktioner, i forhold til at fortælle om, og brande fanobjektet. Ud fra din beskrivelse i andre indlæg i denne tråd, vil jeg tro at fansiden er det, du skal bruge - men hvis du har de funktioner i gruppen, du skal bruge, så skal du selvfølgelig bruge den. Det er langt hen ad vejen en smagssag :-)

Helle - houseofkids.dk:
Og hvordan virker »share«? (som en lignende »what are you doing« eller...? sender man så til hele sin gruppe når man bruger den - og så bliver det vist på deres sider? For det gør det jo ikke når man bare sender en meddelelse...

Share-knappen giver dig "bare" mulighed for at gøre reklame i dit nyhedsfeed. Share-knappen er på (stort set) alle funktioner på facebook, og er således ikke unik for lige præcis grupper eller fansider.

Helle - houseofkids.dk:
Hvis du mener at en fanside er det bedste for mig - kan jeg så skifte? og beholde mine indsamlede fans?

Hvis du vælger at skifte (og det siger jeg ikke, at du skal, kun at det er en mulighed), så kan du ikke tage dine indsamlede fans med - de skal selv aktivt tilmelde sig som fans på din fanside. Dette er derfor også en afgørende faktor for, om du skal skifte. Med 1000+ tilmeldte i gruppen, skal du overveje det nøje. Du kan selvfølgelig, i gruppen, anmode folk om at tilmelde sig din fanside, men der er risikoen for, at der er nogle der ikke springer med over. Så ikke noget med at gøre noget overilet :-)

Konklusion

Jeg synes du skal afprøve funktionerne med fansiden, og hvis du så finder ud af, om du vil skifte, så overvej hvilken strategi, du vil benytte til dette. Indtil videre lyder det på dig som om gruppen er tilstrækkeligt, og så tillader jeg mig at citere en eller anden: Don't fix it, if it aint broken. Begge typer har fordele og ulemper, og jeg mener ikke, at der er en klar skabelon for, hvad der skal bruges hvornår.

Gratis online magasin for bartendere på bartendermagasinet.dk - blandt andet med opskrifterne på nogle af verdens bedste drinks.

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 21:09

Tak for jeres hjælp.... jeg aner bare stadigvæk ikke hvad jeg skal vælge at gøre.... jeg kan godt se fornuften i at beholde gruppen som den er fordi jeg ikke vil få alle med over i en ny.

Så hvis vi nu antager at jeg vælger at lade tingene være som de er. Hvilke muligheder er der så for at blive vist på fans'enes forsider? Er det så kun den der hedder »share« ?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)