Hej,
De har estimeret opgaven til 108 timer, som faktisk er mere end hvad andre lavede af estimater. Jeg havde derfor ikke nogen grund til at tro, at deres bud var specielt fordelagtigt!
Det viser sig så, at de har fejlestimeret opgaven med mere end 300%, hvilket rent ud sagt er DYBT uprofessionelt!! Det er en fejlestimering, som jeg har en fornemmelse af kan skyldes, at de nok ikke er fuldt ud er klædt på til opgaven - andre kunne altså sikkert have løst opgaven hurtigere.
Når leverandøren fik opgaven til at starte med, var det netop fordi de kunne levere hurtigt. Leverandøren er fuldt ud klar over, at den dato vi har aftalt i kontrakten allerede overskriden den oprindelige lanvering med 3 måneder. Det er IKKE en mulighed, at de leverer løsningen i august! Alt er klar til lancering i juni måned, foredragsholdere, lokalejele mv. er altsammen på plads - og hvis de ikke leverer har får jeg rigtig mange tab på kontoen - som de i sidste ende vil skulle betale.
De muligheder du nævner Mikkel, er ikke kun muligheder, som en IT-nørd kan forhandle sig frem til - det kan en advokat også
Men du har så afgjort ret i mange af dine antagelser!!!
Jeg har ikke til hensigt at være usamarbejdsvillig eller på tværs, hviklet jeg heller ikke på nogen måde har været i processen. Faktisk har jeg også overfor dem givet udtryk for, at jeg på deres vegne var ked af, at de i den grad havde fejlestimeret opgaven - og derfor også været forstående overfor at deadline ikke kunne overholdes.
Havde de henvendt sig til mig og været forhandlingsparat havde det været en anden sag. Men de var slet ikke forhandlingsparate - de har besluttet at sylte opgaven, thats it!
Beskeden blev leveret fuldstændig koldt og uden nogen form for dårlig samvittighed. Da jeg fortalte jeg ville gå hele vejen med advokat, retten og så videre, blev vi enige om, at de skulle revurdere deres melding til mig, og vende tilbage senere fredag. De er ikke vendt tilbage, og svarer ikke på opkald.
Såfremt processen havde været fuld af smarbejdsproblemer eller kurrer på tråden, kunne jeg have forståelse for deres måde at gribe sagen an på. Sagen er bare den, at der slet ikke har været kurre på tråden - heller ikke da det blev klart, at de ikke kunne levere til tiden.
Deres opførsel er fuldstændig ude af proportioner, og der skal en advokat ind over, som faktisk har mulighederne for at tvinge dem til at handle, og ikke en IT-kyndig, som ikke har disse muligheder til sin rådighed.
Endeligt vil jeg gerne sige, at formålet med denne tråd IKKE er at diskutere sagen, MEN at få henvisninger til en advokat. Prisen for en advokat er jeg dog villig til at betale.
Tak