Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revisor regning

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Inger.

Det er altid en god ide at indhente tilbud. Ring til forskellige (små) revisionsfirmaer i dit område og få en max. pris på det arbejde, du beskriver. Det kan sagtens findes billigere.

Og så kan jeg kun tilslutte mig rådene om selv at anskaffe sig et regnskabsprogram evt. supplere det med et kursus. Jeg bruger selv SummaSummarum (700 kr.) og er meget tilfreds.

Mange hilsner Miriam

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 14:30

Er der nogen grund til at det er en revisor der laver alt arbejdet, med momsregnskab mm.?

ville det ikke være nemmere at få en regnskabsdame til at lave den slags og så evt. få en revisor til at afslutte regnskabet hvert år.

(det afhænger sikkert af virksomhedsform, hvad der er krav til)

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 14:44

Der er ingen krav om revisor bistand til en enkeltmands virksomhed, så hun kan lave det hele selv, hvis hun har lyst.

Hvis man ellers har lyst, mener jeg, at man med fordel kan lave det daglige regnskab selv, da man på den måde har lidt mere "føling" med sin økonomi. Omvendt er det en god ide enten at tage kurser eller få revisionsbistand til årsafslutningen, for ikke at komme til at snyde sig selv for eventuelle fradrag.

Fra Regstup
Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 16:12

hold da fest det var mange penge - hvorfor bruger du en revisor til dig, hvorfor ikke en selvstændig bogholder som er betydelig billigere, og som kan det samme.

HP

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 17:39

Klovn:

Dyrebilen.dk:
Sådan kan det vel ikke gøres op?   

Måske ikke - men det er derfra pengestrømmen til at betale revisoren kommer fra. Vi kunne jo også sætte udgiften i relation til hendes firma' resultat. Så er det en stor %-del.

Min Pointe er at jeg synes det er en alt for stor udgift i forhold til hendes virksomheds omfang.

Selvfølgelig kan det ikke gøres op på den måde. Men det tror jeg ikke, at alle revisorer ved!

For år tilbage havde jeg gennem flere år betalt nogenlunde det samme hvert år. Et år steg mit resultat ganske betydeligt - og det samme gjorde revisorregningen. Der var ikke nye aktiviteter eller andet, der kunne godtgøre en stigning til revision, og da jeg spurgte fik jeg svaret: Der er da ikke noget at pive over - du har haft en kanon år!

Så jo - der kan være sammenhæng mellem resultat og revisionsregning - i hvert fald den ene vej.

Jeg synes, der kommer mange revisionshonorar spørgsmål her på Amino. Det kan undre, at branchen ikke gør noget ved det. Det er mit indtryk, at revisorerne laver et timesags regnskab, så det burde være ganske enkelt at specifisere regningerne.

Men de tør måske ikke?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:55

Espresso:
Så jo - der kan være sammenhæng mellem resultat og revisionsregning - i hvert fald den ene vej.

Frækt!Big Smile

Min pointe er lige så meget, at jeg synes ingerrose  skal gøre op med sigselv om prisen på hendes revisionsydelser er rimelig i forhold til omfanget af hendes virksomhed. Det er en udgift som æder en betragtelig del af hendes resultat. Det er samtidig en udgift som hun uden de store armbevægelser kan nedbringe med direkte virkning op bundlinien.

Henrik

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 18:05

Jeg kan ikke være mere enig Big Smile

Kunne bare ikke lade være med at blande noget andet ind i tråden. Ved godt, at det skal man ikke.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 20:17

Jeg syntes det lyder voldsomt  men omvendt ved jeg heller ikke hvad der er lavet af ekstraydelser eller om der er ting som revisor har måttet rette op samtidig med at det ser ud som at revisoren har lavet bogføringen også ud fra en kassekladde. Er der mange små beløbsstørrelser kan virksomheden have samme  bilagsomfang som betydeligt større virksomheder. Men umiddelbart lyder det af meget. og du kan formentlig spare en hel del ved selv at bogføre, forudsat at du kommer rigtigt i gang med det og laver det rigtigt. Ellers kan det tværtimod blive meget dyrt.    

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)