jeg er igang med at lave en ehandel for mine modeller, og kommer til at tænke på hvordan fortrydelses retten er med hensyn til brugte trusser, tænkte på om det ikke må gælde de sammen regler som dem her jeg har fundet
"Det er ikke alle køb fra danske virksomheder, du kan fortryde. Fortrydelsesretten gælder eksempelvis ikke på transportområdet f.eks. ved køb af flybillettter, køb af rejser, billetter til kulturarrangementer og ved køb af levnedsmidler og andre varer til husholdningen. Du skal også være opmærksom på, at fortrydelsesretten kun gælder i begrænset omfang for tjenesteydelser og for varer, der fremstilles og tilpasses specielt til dig. Derudover kan du ikke fortryde hvis du bryder forseglingen på cd'er, dvd'er og EDB-programmer."
for man kan sige de bliver jo specialt lavet til en kunde
De sælger jo også som privat de bruger kun siden som salgs kanal.
Du får næppe held med at argumentere for at de er specielt lavet til en kunde! Så jeg tror ikke du kommer uden om fortrydelsesretten med mindre du nu sælge brugte spiselige trusser. Så kunne du argumentere for, at det reglerne om køb af levnedmidler der gælder!
Korrekt - de er ikke specielt fremstillet. Her kan kun nævnes ting som specialfremstillede produkter til en vis pris, fx. opbyggede PC'er og lignende.
Desuden er det en web-ordre og her er du som sælger endnu ringere stillet end du ellers var. Kunden behøver ikke engang levere tilbage "i original emballage" :-p
Desuden gælder reglen om levnedsmidler kun hvis varen er fordærvet. ;-)
Live Cam Chat - danske og europæiske piger chatter online - Dansk LiveCam
Det vil jo være sådan en kunde vælger et par, og herefter søger modellen for at levere dem som han ønsker, selve trussen er naturligvis ikke specialt fremstillet, men det er den order som kunden nu ønsker at få dem i.