Hej Jeg er lige ved at oprette nye produkter og spotter en punkt i mit CMS system, der hedder Dokument URL:
Jeg gætter at det er til at navngive produktet, så det får bedre SEO, men hvad bør jeg skrive? I første omgang er det FØLGENDE PRODUKT det drejer sig om. |
Hvis det betyder, at du kan få lov til at angive korte url'er i stedet for den uendelige remse tal og tegn, du har nu, bør du kalde den "reklamekuglepen-metal", "metal-kuglepen" eller noget i den retning, som klart angiver, hvad siden drejer sig om.
Men vigtigere er det, hvis du kan ændre på dine titles. Den side, du linker til, hedder pt noget i retning af "126001 - 1000 stk. 6,8 kr. pr. stk.".
Det er den tekst, som søgemaskinerne skal bruge til at kategorisere din side efter. Vil du ikke hellere findes på "reklamekuglepen" end på "126001"?
Og selv hvis søgemaskinerne finder ud af, hvad din side handler om, er det teksten med 126001, som brugerne får vist i Google som det store, blå klikbare link. Mon ikke de så hellere klikker på søgeresultatet lige under dit, hvor teksten hedder "gode reklamekuglepenne i metal"?