Hej alle amino'er, Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres mening omkring emnet arbejdskraft og ansættelse. Lad os se på det med en udbud/efterspørgsel-point of view. En virksomhed har et behov, dvs. de skal bruge en medarbejder og efterspørger, lad os sige én medarbejder ved at annoncere med det. Udbuddet, set fra virksomhedens side er i dette tilfælde ikke særligt stort. Det vil den være fra kandidaternes side (især under finanskrisen). Det stiller virksomheden i en bedre position eftersom de kan vælge og vrage blandt de mange hundrede ansøgninger, kvalificerede som ukvalificerede. Dvs. efterspørgslen til denne stillingen er stor; mange ansøgere som bruger meget tid på at søge stillingen. Virksomheden bruger meget tid på at læse, vurdere, frasortere etc. Virksomhedens "flytter" på en måde efterspørgslen over til ansøgerne. Hvorfor er det på denne måde? Er det fordi virksomheder gerne vil markedsføre sig selv med at være "hard to get" og man derfor skal være ultra dygtig/heldig med at få job f.eks. hos Mærsk? Derudover kan jeg ikke se at det var anderledes før finanskrisen. Dvs. intet har ændret sig. Omvendt; det var ikke lettere at få job hos Mærks før end det er nu. Kom gerne med jeres meninger etc. etc. |
Arbedjskraft
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)