Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firma, SU-modtaget, SU-smæk!

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Jan 09
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg har før fået masser af hjælp herinde, så jeg håber I kan hjælp mig igen.

Jeg har en webshop, som egentlig kører okay godt. Derudover har jeg et studiejob og modtager SU. Ved mit studiejob tjener jeg de penge, jeg egentlig må tjene ved siden af SU'en.

Min webshop er bare en lille nebengeschäft, men som det ser ud nu, kommer den til at give et forholdsvis godt overskud. Dette vil resultere i, at jeg skal betale min SU tilbage - hvilket jeg naturligvis ikke er interesseret i.

Jeg har læst lidt omkring virksomhedsordningen, men har fået at vide, at den kræver ret meget, sådan regnskabsmæssigt set. Derfor vil udgifterne til min bogholder naturligvis løbe op i et større problem.

Derudover kunne det være en mulighed at få firmaet flyttet over i min kærestes navn, men er dette snyd? Han er egentlig ligeså meget med inde over firmaet som jeg er - vi valgte bare fra starten at skrive det i mit navn.

Ville SKAT ikke undre sig over at vi pludselig ændrer det?

Er der andre alternativer?

Håber ikke mit indlæg er alt for rodet og håber at I har nogle løsningsforslag :)

Smukke kjoler, festkjoler og toppe...

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 13:58

Hej Elviraogsixten hva med at investere pengene du tjener i din webshop til at udvikle den, eks. købe noget SEM, (Search Engine Marketing) så når du er færdig med dine studier så har du en super godt kørende webshop...

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Jan 09
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 14:06

Hej delinda,

Det var da faktisk en ret god idé :)

Der er desværre et år til at jeg er færdig med at læse, og nyder jo allerede det stigende salg nu, men ja - det vil jeg da overveje :)

Smukke kjoler, festkjoler og toppe...

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:10

Elviraogsixten:
Jeg har læst lidt omkring virksomhedsordningen, men har fået at vide, at den kræver ret meget, sådan regnskabsmæssigt set. Derfor vil udgifterne til min bogholder naturligvis løbe op i et større problem.

Pjat. Det kan ikke koste mere end 1 times arbejde at få det på plads!Yes Hvis din bogholder ikke magter dette så søg hjælp til at få det lavet af nogle af de mange Aminoer, der arbejder med bogføring.

Husk at hvis du flytter firmaet over i kærstens navn så er der reelt tale om et nyt firma, med nyt cvr-nr. osv. og så må man håbe at kærsten ikke render med firmaet i worst case.....

Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:05

Ah...Henrik...så enkelt er det ikke.

Men maks. køre VSO separat som særskilt bilag udenom bogholderiet.

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 17:08

Peter - Revisor:
Ah...Henrik...så enkelt er det ikke.

Regnskabsmæssigt er det da ikke den store ekstraopgave!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:09

Hmmm...indskudkonto, hæverækkefølge, kapitalafkast mv.?

Hvilken bogholder har styr på det?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 17:13

Lav din webshop om til et selskab (Smba, Aps) og bliv ansat af selskabet. På den måde kan du bygge kapital op i selskabet til når du er færdig uddannet.

Din løn skal så være på max. det beløb du må tjene.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 17:14

Bogholder/revisor .... bruges i flæng her.... Det er præcis også derfor at hvis hendes bogholder ikke kan håndtere det så for en anden til at lave opgørelsen til VSO.

Jeg er enig at hvis hendes nuværende bogholder ikke kan håndtere det så tæller taksametret hurtigt. Men hvis du har lidt kendskab til VSO er det ikke et weekendarbejde at lave den opstilling!Wink

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:15

Ja..o.k. Henrik!

Niels...hvorfor dog det? VSO giver jo fasktisk samme mulighed?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)