Hej Jonas
Tak for at du skrev hvad du valgte.
Jeg kunne godt tænke mig at høre om dine erfaringer med Salesforce? Vil du skrive lidt om hvordan det er gået?
Købte du det på salesforce.com? Jeg kan ikke se hvor man kan købe produktet henne.
Mvh. Esben Gadsbøll.
Jeg har gennem de senest 11 år arbejdet i en del forskellige CRM systemer - Superoffice, ACT, Goldmine og salesforce.com.
Af disse systemer er salesforce klart det dårligst fungerende udfra en salgsmæssig betragtning. Det er utrolig fleksibelt mht tilpasninger, og rapporter, men det er et system der kræver alt for meget manuelt arbejde for at gøre funktionelt.
At systemet er webside baseret betyder at du åbner og lukker websider i et væk. Der findes en synkronisering af kontaktdatabasen til din lokale computer, men kun en brøkdel af salesforce.com funktionaliteten (4 af 10 tabs) bliver overført. Kort og godt så dræner salesforce.com meget tid, og helt naturlige funktioner bliver vanskeliggjort.
Mine krav til CRM systemer er at alle dokumenter ligger i systemet, alle emails og attachments, telefonopkald logges, effektivt kalendersystem og jeg skal have adgang til min information uanset om jeg er i en flyvemaskine eller på kontoret. Der er så utrolig mange nice to haves i forskellige systemer.
Superoffice har det bedst designede interphase til brugerne og læres på under en time for de fleste. Systemer er godt og solidt, men begrænset i faciliteter og hvad det kan gøre for dig.
Act er verdens mest brugte. Det er helt fantastisk i deres integration til telefoner. Hvis du har megen telefonaktivitet (ind og ud) så er det et fantastisk produkt.
Goldmine har det mest komplekse interphase, men har et væld af faciliteter. Indbygget intranet, indbygget email klient der ikke rammes af virus, fuld helpdesk, ekstrem automatisering af processer. Denne applikation kan lave utrolig meget opfølgning, allokering af leads - ex. kunden har et Rødovre postnummer, så sendes leaded til Bent, og vi chaecker at han har fulgt op indenfor 24 timer, ellers promptes salgschefen.
Jeg ville vælge et af disse systemer og køre dem i et web replikeringsmiljø, eller køre web versionerne