Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kender nogen et firma, der laver kvalitetsfotobøger

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Apr 07
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Min mand og jeg arbejder som fotografer ved siden af vores almindelige fuldtidsjobs, og gør det særligt i bryllupper. Vi har efterhånden fået fat på nogle gode "traditionelle" albums, og har også et engelsk firma, der trykker fotobøger, der lever op til vores kvalitetskrav - med lækre faste/tykke trykte sider, som kan holde til at blive bladret i mange gange. MEN de albums vi sælger nu er desværre lige en tand for dyre til, hvad bryllupskunderne generelt har lyst til at slippe - og vi har endda sat prisen så lavt som muligt, så det er ikke fordi vi tjener for meget på dem!

Er der nogen fotografer her på siden, der har gode links/kontakter til steder danske eller europæiske, der trykker lækre fotobøger i en kvalitet, der er bedre end dem, enhver (privatperson) kan trykke på diverse internetsider? Eller er der mon ligefrem nogen her, der laver sådan noget.

Til inspiration for hvad det er vi søger, så tjek vores nuværende leverandørs hjemmeside ud her:
www.sim2000imaging.com
Se under albums og books.

Mange hilsner
Kamilla Hjortkjær
Fotohajerne.dk

Tilmeldt 4. Jun 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kamilla,

Jeg er selv fotograf og kender godt det med, at kvaliteten af fotobøger ikke lever op til det forventede. Jeg har prøver flere firmaer som laver fotobøger. Sjovt nok bruger jeg dem også til at lave fotobøger til særlige dage, bryllupper, konfirmation og min søsters studenterfest, ja sågar min lille søns børnehaveudflugt fik en flot fotobog med på vejen. Priserne på fotobøger er jo ved at være så lave at man godt kan tillade sig at tilbyde en fotobog oven i selve fotograferingen når man er ude for at jobbe. Smile

Min erfaring med fotobøger og kvalitet har vist mig at det tyske firma CeWe Color helt klart har den bedste kvalitet når det gælder fotobøger. Den kan du få flere steder i Danmark, jeg køber dem hos TDC men du kan få dem hos Bilka og Elgiganten også. Uanset hvor det er er leveringen hurtig og tilforladelig. Jeg har fundet ud af at det godt kan betale sig at tilmelde sig deres foto nyhedsbreve, så får ofte et ekstra tilbud på fotobogen.

Du kan finde fotobogen fra TDC her: www.tdc-online.dk  - jeg så lige at de har et udvalg af forskellige fotobogsudbyderer her: www.cewefotobog.dk

Hvad er jeres erfaring med fotobøger til bryllupper, sælger i mange udgaver af hver fotobog?

Mange Hilsner fra Østjylland

Ane Jensen

Tilmeldt 15. Apr 07
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 21:34

Hej Ane

Tak for dit svar. Jeg har netop lige lavet en fotobog hos CeWe Coloe (gennem Elgiganten) og er også fint tilfreds med den. Valgte at prøve den udgave af, som trykker billederne på fotopapir, så siderne er forholdsvis faste (prisen er også lidt højere, end dem med almindeligt 100 g papir, men jeg synes det giver et lidt bedre helhedsindtryk - og forhåbentlig også en bedre holdbarhed.

Da vi også giver vores bryllupskunder billederne digitalt, har jeg bare sådan lidt følelsen af, at det kunne de jo bare selv gøre - men selvfølgelig skal jeg huske på, at der også er arbejde i det for kunden at sætte det flot op, og tilpasse billederne til siderne etc.
Men det jeg nok ledte lidt efter var et firma, hvor man ikke bare som "almindelig" privatkunde kan få trykt bøger - men jeg kan godt se, at den slags bøger også hurtigt bliver så dyre, så kunden ikke vil betale - f.eks. det link jeg satte ind til sim2000.
Så jeg tror min løsning bliver, at give folk mulighed for at få en fotobog ente i deluxe-udgaven fra det engelske firma (for der ER virkelig forskel) eller CeWe-udgaven, som så kan gøres noget billigere.

Det er ikke ligefrem vores erfaring, at folk køber mere end én højst to fotobøger, så der er jo en del arbejde i opsætningen for en enkelt bog:-)

Mange hilsner
Kamilla

Tilmeldt 9. Nov 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:36

Hej

Jeg har brugt www.pixum.dk i mange til at lave mine fotobøger, jeg er virkelig godt tilfreds med kvaliteten. Tror også at det er den eneste Premium producent på markedet. du kan se nærmere på http://www.pixum.dk/fotobog Held og lykke med det :-)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)