Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Højrestillet menu

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra 8260 Viby J
Tilmeldt 7. Mar 09
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløjsa aminoer.

Jeg har for nyligt erhvervet mig Martin Thorborgs E-pusher 3.0.
Af den fremgår det, at menuen altid skal være venstre stillet, da det er mest naturligt.

Jeg har selv højrestillet min, og er nu kommer i tvivl om effekten af det. Jeg gider ikke til at starte en spørgeskema undersøgelse på min side, (det ville nok skræmme kunder væk), og det tager sku lidt for lang tid :)

Jeg er ved at opdatere en LANG række ting på siden, pga. et nært forestående navneskifte.

Så mit spørgsmål lyder således:
Hvordan oplever du det, at min menu er højrestillet fremfor venstrestillet?

På forhånd tak, og go' søndag!

Morten Nissen
danianet - Hjemmeside design i Århus

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 11:19

Efter ca. 3 minutters ventetid på at dit site loadede gav jeg op.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 11:21

Din menu er da ikke i højre side....den er i toppen. Er klar over der er nyheder i højre side, men de er jo langt fra så vigtige som selve menuen.

Fra Vejen
Tilmeldt 9. Mar 08
Indlæg ialt: 511
Fra  Jacob Leander ApS Skrevet kl. 11:22

Jeg gav desværre også op - havde dog ikke så meget tålmodighed som Ronnikc - så det blev kun til 1min,..

Google optimering (SEO og Google Ads)

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 132
Fra  logfit Skrevet kl. 11:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsan,

Hvis du skriver linket så vil jeg da gerne kigge og skrive hvordan jeg oplever det.

Generelt er det en design guideline hos mange (IBM, Nielsen, Hofer and Zimmermann) at køre en menu i venstre side og en global menu i toppen.
Der er flere grunde hertil, andre mere veldokumenteret end nogle, men den generelle opfattelse er at når vi læser så starter vi i venstre side og bevæger os til højre, så derfor er det naturligt at ligge menuen i den side man starter. Ud over det så er det meget smart at når du starter en side i en lille opløsning at menuen altid er synligt, og det er den i venstre side pga. den måde browseren viser scrollbaren. men meget af det er ren og skær fordi det er blevet en de-facto standard og folk forventer det sådan.

Nogle af de få jeg ser der rent faktisk gør noget andet, er som regel fordi de er i den kreative branche og gerne vil være utraditionelle.

Lidt mere læsning om web-usability

Så er der åben beta på logfit.dk - Din gratis online træningsdagbog.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)