Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lille bil til fruen..?

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

SIranee:
Jeg leder efter en bil til MAX 15000,- :-D

Gang det med 3 og så kan vi begynde at snakke om en fornutig bil.

Tilmeldt 5. Aug 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:29

Hej

Vi har en fantastisk lille konebil. En Peugeot 106 1.1.
Sort og kører hver dag. Den er fra 1993 - så standen er også derefter, men den bruges til alle småture (Samt kørsel til og fra arbejde hver dag)

Fantastisk konebil.
Den er sidst synet oktober 2007.

Hvis du vil have en dialog omkring denne så ring på 40334586 (Min kones telefonnummer)

Mvh
Brian

Tilmeldt 22. Jul 07
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 09:47

Hvis km behovet er meget lille. Så ville jeg ikke udelukkende gå efter en lille bil. Men kigge mere på service omkostninger frem for benzin økonomi. Man skal køre rigtig mange km for at indhente en værksteds regning....

Og det med prisen på gamle biler, er ikke til at forudse. Du kan finde en 20 år gammel bil og er i bedre stand end en på 10 år. Så ud og kig.

Og lige her under krisen, kan man få de lidt større biler kastet i nakken.

Mvh. Henrik

Fra København
Tilmeldt 29. Oct 08
Indlæg ialt: 523
Skrevet kl. 12:32

Jeg fortsætter jagten :-D

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:52

Jeg sendte dig en PM noget tid siden.. Er du stadig interesseret i en bil, eller har du fundet drømmebilen til fruen?

I så fald må du da gerne dele hvad du har fundet og hvad det koster. Bare af ren interesse og nysgerrighed ;)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:29

Hvorfor er det lige, en konebil altid skal være sådan en lille skod-bil? Ja, undskyld, men min umiddelbare tanke, når jeg tænker konebil, er en lille lækker Mini Cooper – min skal være mørkegrøn med hvidt tag … eller sort … hmmmmmmmm, hvor jeg drømmer godt!

Suzuki er noget skod – når man stiller det hele op i et godt, gammeldags regneark, kan det klart betale sig at købe en lille, ny, sikker bil (hvis ikke lige man kender mekanikeren eller selv kan klare skidtet).

Den billigste bil vi har haft gennem årene, var helt klart vores Audi A2 3-liter, skarpt efterfulgt af VW Lupo 3-liter. Derudover har vi haft en Peugeo 309, en VW Passat, en Honda Accord, en VW Golf 2'er diesel på gule plader, en Fiat Punto (virkelig en elendig mandags-bil) … stil et regneark op, tag alle faktorer med (også gensalgsprisen og reservedelsprisen!) og regn så frem til, hvad der bedst kan betale sig …

Jeg drømmer stadig om min lille, lækre Mini.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:32

Tilføjelse: Og så kører manden som regel alene rundt i den store, sikre, nye bil – mens konen og ungerne kører i det lille, usikre skod, der kun fik 3 stjerner i FDM's crasch-test. Jeg undres til stadighed, men vi har også venner, der er typiske eksempler herpå.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:33

Min kone har dog også en konebil(Alfa-Romeo T-Spark)!

Dog lægger jeg yderst vægt på, at sikkerheden er i orden(Det gælder dæk, bremser mv.)!.

Jeg vil så mene, at en Alfa...ikke er en konebil!

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 909
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 10:46

Peter - Revisor:

Min kone har dog også en konebil(Alfa-Romeo T-Spark)!

Dog lægger jeg yderst vægt på, at sikkerheden er i orden(Det gælder dæk, bremser mv.)!.

Host...Host...Peter...nu kan en Alfa Romeo T-Spark næppe betegnes under kategorien konebil Stick out tongue

Men sikkerhedsmæssigt...skal min bil være lige så vedligeholdt sikkerhedsmæssigt som enhver anden bil, der bruges dagligt, ja!

Specielt når der er børn i bilen!

For 14 dage siden fik han ny R*V + eftersyn...og i dag skal han have nye "sko" på Smile

Selvom jeg kører rundt i en sportsvogn...kunne jeg heller aldrig drømme om at fragte børn uden sikkerhedsseler og godkendte autostole!

P.S. Vores mekaniker er MEGET glad for os Big Smile

Tilmeldt 22. Jul 07
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 19:15

Herhjemme er konebilen en Mercedes 300 Dielse og jeg har selv, sidste år købt en Mercedes 300 Benzin. Konen kører flest km, derfor Mercedes. Mercedes er til dato de biler vi har haft med lavest drifts omkostninger, det er nr 2 mercedes vi har som konebil. Så konebil er vist et vidt begreb....

Mvh. Henrik

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)