Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukning af enkeltmandsfirma uden gæld

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. May 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har pr. 31/12 2008 lukket mit lille firma, da jeg hverken havde tid eller lyst til at arbejde med det.

Der er et mindre overskud på bankbogen, ingen materielle værdier, lageret er ført i nul.

Hvordan forholder jeg mig til dette mindre beløb på bankbogen, debitoren (eget forbrug) samt egenkapitalen ? - skal jeg angive noget specielt på min selvangivelse vedr. disse konti (eller andre) ud over det sædvanlige, når man ikke har lukket firmaet ?

Kan jeg bruge af kontoen og forvente, at udeståender bliver opgjort via skatten ?

Med andre ord. Hvis jeg på min selvangivelse angiver det sædvanlige mht. overskud, renteind+udtægter og vedhæfter årsregnskabet til selvangivelsen som sædvanligt - er jeg så helt fri for yderligere vedr. firmaet efter opgørelsen fra skat kommer, eller er der specielle regnskabsmæssige ting ifm. lukningen ?

På forhånd tak

Lone (der som baggrund for regnskab kun har 2 aftenskole kurser vedr. regnskab)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Afmeld virksomheden (det har du vist gjort allerede??)

Lav regnskab for 2008 og selvangiv resultatet som du plejer.

Regnskabet behøver du ikke medsende. Det skal kun sendes ind, hvis SKAT beder om det.

Og så er du som du skriver fri for spørgsmål vedr. firmaet når årsopgørekse er modtaget fra SKAT.

Du kan roligt bruge af kontoen.

Henrik

Tilmeldt 14. May 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:57

Hej Henrik

Tak for det hurtige svar :o).

Ja - jeg har afmeldt virksomheden og lavet regnskabet for 2008.

Jeg vil så snarest få overstået den selvangivelse.

Hilsen Lone

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)