Jeg forstår dem udemærket. Jeg vil aldrig betale for noget, som jeg ikke var tilfreds med. Man kan jo ikke bare smide noget om som man ikke synes om op på en hjemmeside i ren sympati.
Jeg er da også ærgelig over at mit forslag ikke blev valgt, men man skal jo bare komme videre og op på hesten igen!
Som studerende er det sikkert fint nok at spille med på denne slags konkurrencer, men jeg har set mange reklamebureauer kører sig selv konkurs, fordi de har deltaget i alle udbud/konkurrencer, og måske kun landet salget hver 4. gang. Jeg ser et samarbejde som værende meget ligeligt.. den ene har nogen penge, den anden har en vare/ydelse. En konkurrence er ligesom at sige: "Jeg har nogen penge... måske får du dem.." selvom man leverer et produkt.
Selvfølgelig siger vi ikke til vores egne kunder, at de skal betale før de er tilfredse med design eller udformning, men på et eller andet tidspunkt - når vi har fundet hinanden - kommer de til at betale for vores arbejde. Og deri ligger en stor forskel.
Hvis forskellige folk konkurrerer om at levere webbanner, og det bedste bliver belønnet med 1000 kr., er det så ikke en konkurrence? Det vil jeg mene det er uden at man nødvendigvis har puttet det stempel på det.
Undskyld mig, men hvis reklamebureauer deltager i konkurrencer som denne, så er det da også deres egen skyld at de kører sig selv i sænk. Jeg mener KUN at sådan noget som dette kan være givtigt for en studerende. Og det må man have in mente inden man deltager som reklamebureau.