Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pagerank fra 5 til 0 og mange sider i supplemental index

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Agerbæk, Vestjylland
Tilmeldt 21. Aug 05
Indlæg ialt: 500
Fra  Jesper CC Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære aminoer.

En virksomhed i mit netværk er gået fra en pagerank 5 til en pagerank 0 i løbet af meget kort tid - ja, nærmest overnight....Det er nu 1½-2 mdr siden. Jeg har fundet ud af, at en stor delk af deres sider ligger i supplemental index. Hvad betyder det for google pagerank og hvad kan man i givet fald gøre for at ændre det? Domænet har mange subdomains - har det en betydning for ovenstående...?

Gode råd efterlyses af alle jer, der ved, hvad I taler om :-)

De bedste hilsner

Jesper Christiansen
www.podcastnu.dk 

Tilmeldt 11. Feb 09
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 10:25

Hej Jesper!

Jeg kan nok ikke hjælpe dig, men jeg prøver i øjeblikket at finde ud af hvor jeg kan se en sides

Page-rank i Google, er det noget du kan hjælpe med?

Morten.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 10:30

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 22. Mar 09
Indlæg ialt: 289
Fra  Trippy IVS Skrevet kl. 10:30

hej Morten

Jeg har brugt denne side til at måle min pagerank, ved ikke om der er bedre sider.

http://www.stadel.dk/?id=97

Online marketing bureau Krausing - bare rolig linket åbner i et nyt vindue ;-)

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 10:37

Hej Jesper,

Hvis de er gået fra PR 5 til 0 overnight, kunne det måske være en Google-straf for at sælge links?

Degradering af Toolbar PageRank har i hvert fald været en typisk synlig straf for sites, der har solgt links.

Antallet af subdomains bør ingen rolle spille for PR på hoveddomænet, så forklaringen ligger ikke der.

Tilmeldt 11. Feb 09
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 10:37

Hej Jesper!

Mange tak den vil jeg bruge, jeg havde et SEO firma ind over mit på et tidspunkt hvor jeg så at mand fra den side man besøgte på Google kunne se deres Page-rank med det samme, men jeg kan ikke huske hvor det var man satte den til, men det går nok fint med disse her. Mange tak!

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 10:40

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Skrevet kl. 10:41

Hej Morten m.fl,

Hvis I vil tjekke PR på sider, mens I besøger dem, kan I installere f.eks. Googles egen Toolbar eller den i mine SEO-øjne bedre toolbar fra SEObook i en Firefox-browser.

Tilmeldt 2. Nov 07
Indlæg ialt: 402
Skrevet kl. 10:44

Og jeg kommer så ind fra sidelinien og kan ikke hjælpe... men måske I kan hjælpe med forklaring på hvad der er godt og dårligt af pagerank?

Mvh. Githa, Vildbasser.dk

Webshop med kvalitet i børnehøjde - www.vildbasser.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Skrevet kl. 10:51

Githa:

Og jeg kommer så ind fra sidelinien og kan ikke hjælpe... men måske I kan hjælpe med forklaring på hvad der er godt og dårligt af pagerank?

Hej Githa,

Skåret lidt ud i pap bruger Google begrebet Pagerank, der går på en skala fra 0-10, som et udtryk for en sides linkpopularitet. Er der mange sider, der linker til dig, får din side en højere Pagerank. Sider der selv har høj Pagerank, giver vigtigere stemmer end sider uden links og med lav pagerank. Pagerank indgår som en af de mange faktorer, Google bruger til at beregne rangeringen af hjemmesider i søgeresultaterne.

Altså høj Pagerank er godt, og lav Pagerank er mindre godt.

Men man skal ikke gå for meget op i Pagerank. Først og fremmest fordi der ikke er nogen direkte sammenhæng mellem den Pagerank, man ser og de rangeringer, man får. En side med PR0 kan sagtens være højere placeret på en given søgning end en side med PR3.

Den Pagerank vi dødelige kan se med diverse værktøjer, er desuden et tal som bliver eksporteret fra Googles systemer 3-4 gange om året, mens beregningerne hos Google bliver foretaget løbende.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)