Vi har måttet skifte URL på enkelte sider, som vi har lavet en god portion linkbulding på. Vi har lavet en 301 redirect fra den gamle URL til den nye, men kan man gøre noget udover det? Vil det gå udover vores placering i søgemaskinerne, nu hvor al vores linkbuilding peger på en anden URL end den der bruges? Og burde man prøve at rette URL i diverse linkkataloger hvor vi nu er oprettet med forkert URL ? |
Så vidt jeg ved kan du umiddelbart ikke gøre mere for at få linkjuice med over på den nye url end den 301 du har lavet. Dog har jeg set Lars Bachmann skrive at man mister 20-25% linkjuice i et 301 redirect, så hvis det er muligt at få ændret url'en i diverse linkkataloger, så vil det være at foretrække.
En anden mulighed kunne også være at indsende den nye url som et helt nyt link til alle linkkatalogerne, hvor du bruger helt nye ankertekster og beskrivelser. På den måde får du både et direkte link og et 301 link fra alle katalogerne. Jeg ved dog ikke om det kan være farligt eller om det har nogen effekt. Der må vi lige have eksperterne på banen? :)