Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår kan jeg kræve depositum tilbage!? (butikslejemålet)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fraflyttede butikslejemålet i februar 2009, men jeg endnu ikke har fået 100.000 Kr. depositum tilbage!

Ifølge lejekontrakten skal udlejeren udarbejde en fraflytningsrapport senest fire uge efter fraflytningen.

Fraflytningsrapport har jeg heller ikke modtaget!

Jeg har dog aftalt med udlejeren : udlejeren, skal på min vegne, at få malet og ordnet gulve efter fraflytningsdato.

Min depositum vil blive afregnet, når udlejeren har fået regningerne fra håndværkerne. 

Nu er der gået 4 måneder fra fraflytningsdato, skal jeg kræve en fraflytningsrapport, eller skal jeg direkte kræve depositum? 

Hvor længe må udlejeren normalt  tilbageholde depositum? (Det står ikke i lejekontrakten)

På forhånd tak

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej pinkiland,

Udlejeren kan ikke forsvare ikke at have udbetalt dit depositum på nuværende tidspunkt.

Ifølge aftalen skulle du have modtaget fraflytningsrapport indenfor 4 uger og herefter skulle lejemålet istandsættes. Udlejer burde forlængst have ordnet istandsættelsen og udbetalt dig det resterende beløb.

Jeg ville kontakte udlejer allerede i morgen og forlange pengene udbetalt senest fredag i den kommende uge, samt endelig opgørelse og fraflytningsrapport tilsendt til dig ASAP.

Er der ikke lavet fraflytningsrapport, så accepter ikke håndværksregninger for andet end gulv og maling af væg.

Med venlig hilsen

Flemming

Tilmeldt 19. May 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Desværre er der ikke nogen bestemmelse i erhvervslejeloven som regulerer hvornår der skal ske tilbagebetaling af depositum. Denne sag, skal direkte i retten, da den vedrører en efterfølgende aftale mellem jer, om at der kun skal ske maling og lakering af gulv.

Disse ydelser er frivillige fra din side, da du i princippet kunne have valgt at få hele depositummet tilbage, da fristen på de i kontrakten aftale 4 uger er overskredet. 

Hvis du ikke vil ud og bruge en dyr advokat, så kan jeg anbefale [slettet af moderator] her er det gratis at få sagen for retten, og du betaler maksimalt 25% i salær. Jeg mener ikke at LLO kan hjælpe, da det drejer sig om erhvervslejemål. 

Venlig hilsen

Silas

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)