Ikke fordi jeg skal bestille en webshop men fordi jeg er ved at faa en lavet. Da det er min første shop og jeg ellers ikke har en dyt forstand paa alt saadan noget pc, webshop halløj har jeg et spørgsmaal.
Naar man kommer og siger at jeg vil gerne have en webshop og ja siger manden ingen problem det kan jeg lave, hvor meget høre der saa normalt med. Ved godt at det kan være forskelligt hvad man aftaler men eftersom jeg ikke aner om hvordan det fungere har jeg ikke aftalt noget andet end at faa en webshop.
Er en shop normalt sat op med emails, moms/tax, newsletter skabeloner, faktura osv. Naar en bruger opretter sig faar man jo normalt en standard email med velkommen og ens brugernavn og pasword. Ligeledes naar en kunde bestiller en vare faar kunden en email om at de har bestilt det og det og faktura. Ja i ved hvor jeg vil hen. Allle de emails osv er det sat op til en eller skal man selv bøvle med det? Skal man selv satte beskrivelser ind paa ens produkter? Faar man en nøgle klar shop normalt?
Det afhænger helt af hvilken aftale du har med din leverandør. Det normale er vel at du får en shop, hvor du ikke selv skal rode med alt det tekniske - herunder email-skabeloner vil jeg mene. Mht. at lægge produkter ind i shoppen, så har jeg klaret det for nogle kunder mens andre har gjort det selv, så den del afhænger nok af kundens pengepung og personlige præferencer.
Jeg håber du har en klar aftale om alt det her med din leverandør
Det kommer jo an på den aftale du indgår med din leverandør. Jeg kan kun tale for de web shops jeg sælger, her skal du selv oprette produkt kategorier (vi kan godt oprette et par stykker man kan se idéen) og produkter, fylde indhold på sider så som handelsvilkår og beskrivelse af virksomheden. Vi leverer som udgangspunkt ikke en email skabelon med.
Moms, betalingsgateway, sprog osv er sat op. (se evt. mere på http://getashop.dk)
Naar man kommer og siger at jeg vil gerne have en webshop og ja siger manden ingen problem det kan jeg lave, hvor meget høre der saa normalt med. Ved godt at det kan være forskelligt hvad man aftaler men eftersom jeg ikke aner om hvordan det fungere har jeg ikke aftalt noget andet end at faa en webshop.
Som udgangspunkt, er det at den er sat op og køreklar med de betalingskort i har aftalt og muligvis et design, hvis dette er med i prisen. Resten skal man selv lave med mindre andet er aftalt.
Anders Sorensen:
Er en shop normalt sat op med emails, moms/tax, newsletter skabeloner, faktura osv. Naar en bruger opretter sig faar man jo normalt en standard email med velkommen og ens brugernavn og pasword. Ligeledes naar en kunde bestiller en vare faar kunden en email om at de har bestilt det og det og faktura. Ja i ved hvor jeg vil hen. Allle de emails osv er det sat op til en eller skal man selv bøvle med det? Skal man selv satte beskrivelser ind paa ens produkter? Faar man en nøgle klar shop normalt?