Vi befinder os i år 2009, alt hvad du gerne vil ha’ ligger for dine fingerspidser. Det nye album med U2? Bang! Kan du downloade i løbet af ingen tid til ikke særlig mange penge. Vil du gerne købe en ny spændende bog? Bang! Du får den leveret på .PDF på nul komma fem. Men der mangler stadig noget, gør der ikke? Svaret er et stort rungende JO! Nu vil jeg dele en idé med jer, der er intet nyt omkring den, men den findes stadig ikke derude (hvert fald ikke noget der fungerer optimalt). Nu tænker du: ”Jamen Kasper, er du skudt i hovedet! Det er da dummeste du kan gøre at dele sådan en idé på et åbent forum så!” Men i don’t give a fuck, har masser af andre idéer jeg ved der har potentialet til at blive million-idéer - ja så cocky er jeg. Har forsøgt før at finde samarbejdspartnere, hvor man først afslører konceptet når man mødes og dette har jeg også haft dårlige erfaringer med. Det siges at den største bommert der er begået inden for forretningsverdenen, var at man ikke så potentialet i Napster dengang det udkom - faktisk mener jeg at den er blevet overgået af ham der sagde nej til at signe Beatles. Jeg gi'r dem ret - ser man nu er det jo en milliard forretning! Dette er også meget godt, vil jeg have et album med Kelly Clarkson kan jeg hente det hurtigt og billigt. Men hvad med os TV-seere? Jeg taler ikke film her, men programmer og serier. Jeg må indrømme jeg elsker tv-serier og dokumentarer, dette gælder bl.a:
Hvad med os? Vi kan enten vente til lortet udkommer på DVD (hvis de overhovedet gør det - her taler jeg om f.eks. Operation X). Eller vi kan betale penge for at streame udsendelserne på TV2 Sputnik og hvem gider det? Skulle jeg betale for at streame noget på nettet, blev det godt nok ikke Sputnik. Jeg mener, internet-forbindelserne er jo hurtige nok nu om dage - næsten alle husstande har jo minimum 2 Mbit! Og teknologien bag ved systemet burde jo være lige så 'simpelt' som i en online musik-butik, filerne skal bare kodes så man ikke kan kopiere og uploade dem. Hvad angår opstarts-tidspunktet kan det jo ikke være mere optimalt! Netop nu hvor TPB-sagen kører og alle endelig ved at indse at der mangler et alternativ til os der godt kan li' at følge med i TV-serier som f.eks. Prison Break og ikke magter at vente på at TV3 har fået taget sig sammen til at købe rettighederne! Eller os der ikke gider at vente på DVD'en udkommer så vi også kan få alt muligt 'Behind the scenes'-ekstra materiale crap med som vi alligevel ikke ser. Og hvad kan man så tage for en episode? Se det sådan her, en sæson med Simpsons f.eks. koster omkring 350,- når den udkommer og falder derefter til 200,-. På en simpsons DVD er der typisk 20 episoder, men lad os sige der i gennemsnit kun er 15 episoder. 350/15 = omkring 25,- kr!! Og så skal man ikke engang have alt det åndsvage ekstra materiale, de fine covers, de 19 undertekster m.v. med! Jeg ville gladelig betale 25,- for et afsnit af en serie! Så kære venner, det er her det nye markedet ligger. Ja jeg er nok klar over at Apple måske allerede er i gang med deres jernklo for at indtage markedet, men se hvor mange online musik-butikker der ellers er? Udover det behøver man jo heller ikke starte med f.eks. Fox der nok er de sværeste at få overtalt, man kan jo begynde med danske programmer som f.eks. Stand-up.dk, Mørk & Juhl, Operation X, m.v. "Jaja, det er nogle meget spændende synspunkter du har, Kasper, men hvorfor poster du det under den her kategori?" - det skal jeg sige dig. Jeg er klar på at forsøge at starte dette op, hvis der er nogen der vil være med! Jeg kan tilbyde en masse energi, engagement og en masse gode idéer. Der er ingen tvivl om vi skal kaste nogle penge i det selv eller finde en investorer - så det skal du også være klar på. Er du ikke 100 % sikker på dette er dig - eller du ikke ved om du har tiden eller lysten, så spar mig for kontakten, for det magter jeg virkelig ikke. Er du derimod klar på at skabe det næste 'iTunes' så er jeg klar til at mødes over en kop kaffe, snakke lidt og se hinanden an! Glæder mig til at høre fra dig! All the best Kasper Andreassen |
Hej Kasper
Det lyder fandme som en spændende ide, som jeg meget gerne vil høre mere om.
Kontakt mig venligst på tub@stofanet.dk.
Med venlig hilsen Torben
Ps: Hvor befinder du dig rent geografisk