Når de praler med de f.eks har. 250.000 besøgene på deres hjemmeside siger jeg lige jeg tjekker deres alexa rank hvorfor mon de har 0,00001 det er jo meget lavere end min side og jeg har jo langtfra 250.000 om måneden tjek jeres alexa rank her giv rimeligt bud på antal besøgene http://www.alexa.com/ , huske tjek deres pagerank hvorfor betale penge for et site med måske pagerank 0 eller 2 brug f.eks. www.prchecker.info alle mulig ringer op lidt mystisk at de laver nogle site med så dårlige søgeoptimeret , jeg har også registret mig med reklamebeskyttet med de ringer op , med langt mindre
poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows
Når en telefonsælger ringer til mig, starter jeg altid med at afvise dem. Ikke fordi deres tilbud måske ikke er relevant, men fordi de irriterer mig. Hvis de på deres ca 10 sekunders intro de når at fyre at, kan fange mig, så kan jeg finde på at bede dem ringe tilbage senere på et tidspunkt hvor det passer mig.
Telefonbogssælgere, DGS annoncesælgere, underlige kontorfornyningssælgere og det andet, der smækker jeg direkte røret på efter max 10 sekunder. Så er ikke synderligt plaget, hvis jeg selv skal vurdere det.
Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline
For en uge siden blev jeg kontaktet af en humanitær organisation.
Han præsenterede alt professionelt og han spurgte, om jeg var interesseret i at sponsorere med 2000 kr. ex moms. Jeg forklarede ham, at jeg fik mange tilbud og at jeg måtte se noget materiale for at vurdere sponsoratet yderligere.
Han spurgte, om han måtte kontakte mig igen, jeg svarede klartnej - med meldingen om, at jeg ville kontakte ham, hvis det blev aktuelt!
Og hvem havde jeg så i røret igår... Pisse ... alt muligt, at man så ikke bliver respekteret Og det fik han vist også at vide...
Jeg syntes nu ikke det er så slemt og har faktisk ikke noget imod de opklad jeg har fået indtil nu. For mig er det en glimrende måde at få lidt ny information omkring diverse markeder og giver dem altid samme besked - De må sende mig alt de vil med posten og så kigger jeg på det, ca. 70% af dem gør og enkelte af tilbudene kan jeg faktisk godt bruge.
Men nu har jeg jo også engang siddet i den anden side af røret - så ved hvor irriterende det er at folk bare smider røret på. Sig i det mindste nej tak eller meld jer til reklamebeskyttelse....
Jeg har nu været reklamebeskyttet i mere end 3 år, og det har hjulpet.
Men tidligere havde jeg oprettet en maikonto : telefonsalg@
Jeg bad alle telefonsælgere om at sende deres tilbud på denne mail, som vi ville gemme til når vi fik behov for det, som de nu ville sælge.
Vores planer var at gemme de mails, og vitterlig bruge dem, når vi skulle indkøbe nyt - men faktisk var det kun et fåtal af henvendelserne, som medførte en mail.
Telefonsælgerne har faktisk intet materiale på det, som de ønsker at sælge.
Som oftest er det jo blot personer, der gør deres job. Print- og kopimaskine svindlere, som der bliver nævnt i tråden har jeg dog ikke meget til overs for. Har dog ondt af de folk, der bruger hele dagen med at ringe rundt for at bondefange andre.
Men jeg kan da godt læse, at hvis man skal i kontakt med iværksættere, så skal man i al fald ikke bruge telefonen som værktøj. Jeg håber da, at I alle sammen har haft lidt lettere ved at komme igennem til potentielle kunder end det de nu oplever hos mange af jer
Som oftest er det jo blot personer, der gør deres job. Print- og kopimaskine svindlere, som der bliver nævnt i tråden har jeg dog ikke meget til overs for. Har dog ondt af de folk, der bruger hele dagen med at ringe rundt for at bondefange andre.
Men jeg kan da godt læse, at hvis man skal i kontakt med iværksættere, så skal man i al fald ikke bruge telefonen som værktøj. Jeg håber da, at I alle sammen har haft lidt lettere ved at komme igennem til potentielle kunder end det de nu oplever hos mange af jer
Nu er der jo forskel på at ringe til en virksomhed, uanset om det er en enkelt person, eller en større virksomhed, også til private personer ala Jerry Seinfeld eksemplet. I øvrigt ringer jeg gerne om aften, hvis de passer mine kunder bedst. :)
Hvis man som telefonsælger forstår at spørge ind til kunden, og respekterer at de ikke har til lige nu, og så pænt ringer tilbage - så er det vel i orden.
Jeg oplever at sender man en mail med info om det man tilbyder, så er chancen langt større for at komme igennem, end dem der bare ringer og ringer og ringer..
Men husk vi er nogle der laver et seriøst ment opkald, og selvfølgelig også respekterer et nej eller et ring senere.